شناسه خبر : 9497

۴۸ هزار ورزشکار اردبیلی بیمه شدند

۴۸ هزار ورزشکار اردبیلی بیمه شدند

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از حضور بیش از ۴۸ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان طی ۹ ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش  چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا برادران، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان این که پارسال بیش از ۶۱ هزار نفر بیمه شده اند گفت: در ۹ ماهه امسال در سطح استان اردبیل ۴۸ هزار و ۶۱۶ نفر بیمه شده اند که تلاش می‌کنیم این تعداد را تا پایان سال افزایش دهیم تا اکثر ورزشکاران بیمه شوند.

او با اشاره به سرانه ورزش استان اردبیل افزود: درحال حاضر سرانه ورزشی ۷۴ صدم مترمربع است که قطعا باید افزایش یابد چرا که با افزایش سرانه ورزشی شاهد توسعه و پیشرفت ورزش و موفقیت‌های ورزشکاران در تمامی رشته‌ها خواهیم بودیم.

سرپرست ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به تعداد هیات‌های ورزشی فعال شهرستان‌ها نیز گفت: امسال اداره کل تمام تلاش خود را برای فعال سازی اکثریت هیات‌ها بکار بست به طوری که امسال ۳۹۵ هیات فعال ورزشی شهرستانی داریم و این درحالی است که پارسال تعداد هیات‌های فعال ما ۳۸۹ مورد بوده است. ۳۲۷ نفر از ورزشکاران این هیات‌ها در رقابت‌های کشوری موفق به کسب عناوین انفرادی شده اند و ۱۰۵ ورزشکار به اردو‌های تیم ملی کشورمان دعوت شدند.

برادران افزود: درسال ۹۸ در مجموع رقابت‌های آسیایی، جهانی و بین المللی ۶۶ ورزشکار حضورداشتند. همچنین امسال ۵۳ نفر از ورزشکاران استان در رقابت‌های آسیایی و جهانی و بین المللی موفق به کسب مدال شدند.

او در ادامه با بیان اینکه جهت ارتقا سطح دانش ورزشکاران، مربیان و داوران ۱۷۵ کلاس و دوره‌های آموزشی برگزار شده است اظهار کرد: درسطح استان ۵ هزار و ۶۸۱ مربی و همچنین ۳ هزار و ۳۱۹ داور فعالیت می‌کنند که این تعداد در ۹ ماهه امسال نسبت به کل پارسال افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه گفت: از آغاز سال ۹۸ تاکنون ۳۷۲ مورد مسابقه انتخابی استان برگزار کرده ایم. ۱۵۱ تیم استان به رقابت‌های کشوری اعزام شده اند و ۱۶۷ مورد میزبانی مسابقات باشگاه‌های کشور و لیگ کشور از جمله فعالیت‌های دیگر اداره کل و هیات‌های ورزشی استان بوده است.

ارسال نظر