شناسه خبر : 9227

۵۰۰ هزار نفر از جمعیت سمنان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند

500 هزار نفر از جمعیت سمنان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۹۵۰ بیمه شده اجباری در تامین اجتماعی استان سمنان به ثبت رسید که نیمه نخست امسال این تعداد به ۱۶۲ هزار و ۸۸ نفر رسیده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اخلاقی ابراز داشت: نیمه نخست امسال بر تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی در این استان در حدود یک هزار و ۱۳۸ بیمه شده افزوده شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۳ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند و در نیمه نخست امسال این تعداد به سه هزار و ۳۹۳ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد:  سال گذشته ۳۵ هزار و ۳۹۵ نفر در استان سمنان مستمری بگیر بودند و امسال این تعداد  به ۳۷ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت حقوق مستمری بگیران استان پرداخت شد.

اخلاقی ادامه داد: انتظار می‌رفت در کنار افزایش بیکاری و بازنشستگان تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان سمنان کاهش قابل توجهی داشته باشد، ولی این گونه نبوده و همپای بیکاری فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: ۷۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این در حالی است که ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان با دارا بودن ۱۰ شعبه و با ظرفیت ۲۷۸ نفر نیروی شاغل، چهار کارگزاری در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار و دو شعبه اقماری در آرادان و بیارجمند به بیمه‌شدگان مستمری‌بگیران و کارفرمایان این استان خدمات ارائه می‌دهد.

۴۲ میلیون نفر در کشور و حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

ارسال نظر