اخذ مالیات برارزش افزوده قیمت تمام شده بیمه‌نامه را ۱۰درصد افزایش می‌دهد

اخذ مالیات برارزش افزوده قیمت تمام شده بیمه‌نامه را  10درصد افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بیان کرد: با اخذ مالیات برارزش افزوده از روی بیمه‌نامه‌های عمرو زندگی قیمت تمام شده محصول افزایش یافته و به‌تبع آن فروش کاهش می یابد که منجر به کاهش توسعه بیمه در جامعه می‌شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، محمد آسوده در گفت وگو با چابک آنلاین گفت: از آنجایی که ضریب نفوذ صنعت بیمه پایین بوده ویکی از راه های توسعه بیمه در کشور فروش بیشتر بیمه نامه های زندگی است با اخذ مالیات برارزش افزوده از این منظور فاصله خواهیم گرفت.

وی افزود:  اخذ مالیات برارزش افزوده حداقل 10درصد قیمت تمام شده محصول را افزایش می دهد، آورده های  بیمه نامه های زندگی در شرکت های بیمه ای هزینه نمی شود سرمایه گذاری می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان تصریح کرد: سرمایه گذاریهای شرکت های بیمه ای باید با بورس و بانک قابل رقابت باشد زمانی که یک مشتری 10 درصد سرمایه گذری خودرا بابت ارزش افزوده بپردازد این محصول قابل رقابت با محصول بانک و بورس نیست بنابراین نمی تواند با محصول بانک و بورس رقابت کرده و توسعه نمی یابد.

آسوده اظهارکرد: مالیات برارزش افزوده برروی درآمد شرکت های بیمه ای تاثیری نداشته چون این مبلغ را شرکت ها هزینه نمی کنند و از بیمه گزاران می گیرند فقط فروش بیمه نامه ها را کاهش می دهد زیرا با افزایش قیمت محصول تمایل به خرید آن کاهش می یابد.

ارسال نظر