شناسه خبر : 8931

استان خراسان جنوبی فاقد کارشناسان فنی بیمه‌ای است

استان خراسان جنوبی فاقد کارشناسان فنی بیمه‌ای است

رئیس شعبه شرکت بیمه پاسارگاد در استان خراسان جنوبی محرومیت این استان و دور افتادگی از مرکز رامهمترین مشکلات این استان مطرح کرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، زهرا چاوشان در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: استان خراسان جنوبی به دلیل دور افتادگی از مرکز و محرومیت زیادی که دارد با مشکلات بسیاری روبه رواست.

وی ادامه داد: یکی ازمعضلاتی که در این استان وجود دارد کمبود کارشناسان فنی در حوزه های مختلف بیمه ای است که به دلیل تعداد پروازهای کمی که ازاین استان به مرکز و شهرهای بزرگ دیگر وجود دارد امکان آوردن کارشناسان برای ارزیابی خسارت وآموزش بسیار مشکل است.

رئیس شعبه شرکت بیمه پاسارگاد در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: از معضلات دیگر این استان عدم فرهنگ سازی و آگاهی مردم از خدمات بیمه ای است که تمامی این دلایل منجر به این شده که استان خراسان جنوبی بین 31 استان کشور رتبه 29 را براساس حق بیمه صادره داراست.

وی افزود: تصادفات جاده ای در محورهای روستایی استان و دوبانده نبودن جاده های مواصلاتی منطقه ضریب خسارت شرکت های بیمه ای را در رشته شخص ثالث به شدت افزایش داده است.

رئیس شعبه شرکت بیمه پاسارگاد در استان خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در این استان2.49درصداست گفت: تمایل مردم در این استان به سمت بیمه نامه های اجباری است و بیمه نامه های درمان هم در اولویت سبد بیمه ای افراد در این استان قراردارد.

چاوشان بیان کرد: بازار بیمه به سمتی حرکت می کند که بیمه گران در آن فعال باشند و باتوجه به تمرکز برخی از شرکت ها و فعالیت نمایندگان عمر در چند سال اخیر اقبال مردم استان به سمت بیمه نامه های عمر بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: راهبرد شرکت ها ابتداباید متمرکز به ترکیب مناسب پرتفوی خود باشد برخی از شرکت های بیمه برای زیان بیشتر رقابت می کنند وبرخی صرفا به دنبال سود بیشتر هستند.

رئیس شعبه شرکت بیمه پاسارگاد در استان خراسان جنوبی اظهارکرد: چناچه تمامی شرکت های بیمه ای به دنبال انصاف باشند(اصل حاکمیت شرکتی) توسعه بیمه ای اتفاق می افتد که همه اعم از سهامدار، مشتری؛ کارکنان و نمایندگان ازآن سود خواهند برد.

چاوشان بیان کرد: به طورکلی تمرکز بر بیمه نامه های خرد و بیمه نامه های زندگی (ضمن رعایت ترکیب پرتفوی مناسب) می تواند پرتفوی ثابت و متوازنی را برای بیمه گر ایجاد کند.

وی افزود:عامل اصلی که منجر به رونق فروش شده و باعث موفقیت شرکت بیمه پاسارگاد نیز شده،ایجاد سازمان فروش، آموزش، نظارت و حمایت از سازمان فروش است درکنار این موارد، فناوری اطلاعات ، تنوع و نوآوری محصولات بیمه ای نیزدر افزایش فروش بسیار موثراست.

ارسال نظر