صندوق اتکایی فیر کارایی لازم را برای بیمه‌گران ایرانی ندارد/ رئیس‌کل بیمه مرکزی به حفظ عضویت شرکت‌های ایرانی در این صندوق تمایل داشت!

صندوق اتکایی فیر کارایی لازم را برای بیمه‌گران ایرانی ندارد/ رئیس‌کل بیمه  مرکزی به حفظ عضویت شرکت‌های ایرانی در این صندوق تمایل داشت!

مدیرعامل شرکت بیمه ما بیان کرد: عضویت بیمه‌گران ایرانی در "فیر" پابرجا باقی مانده و از قسمت‌های آموزشی و تجربیات عضوهای دیگر صندوق در ارائه طرح‌های نوین بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، حجت بهاری فر در خصوص محتوای جلسه روز گذشته با فدراسیون بیمه گران و بیمه گران اتکایی آسیایی و آفریقایی (فیر) در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: با وجود اینکه در شرایط تحریمی به سر ‌می‌بریم، اماتصمیم بر این شد که خودرا کنار نکشیده وعضویت بیمه گران ایرانی در این صندوق برقرار باشد.

وی افزود: فیر یک صندوق اتکایی است که شرکت های ایرانی برای توزیع ریسک، بخشی از پرتفوی خود را به آن می دهند و آنها هم باید به عنوان یک صندوق، ریسک را به بیمه گران دیگر توزیع کنند که با توجه به شرایط تحریمی نمی توانند اینکار را انجام دهند بنابراین ریسکی را نمی پذیرند و کارایی لازم را برای شرکت های ایرانی  ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما توضیح داد: حق عضویتی که شرکت ها پرداخت می کنند تنها برای استفاده از قسمت اتکایی صندوق نیست و در قسمت آموزش و استفاده از تجربیات عضوهای دیگر صندوق که نزدیک به 200 عضودارد نیز هست و شرکت های ایرانی می توانند از تجربیات آنها برای طرح های نوین بیمه ای استفاده کنند.

بهاری فر اظهارکرد: در جلسه دیشب رئیس کل بیمه مرکزی هم تمایل به حفظ حق عضویت در این صندوق را داشت تا بتوان در زمینه های آموزش و ارائه تجربیات از این صندوق استفاده شود.

وی ادامه داد: نمایندگان فیر تمام نقطه نظرات و ایراداتی که مدنظر بیمه گران ایرانی بود را شنیده و قرار براین شد که دوره های آموزشی موردنیاز بیمه گران ایرانی را در داخل کشور برگزارکنند .

مدیرعامل شرکت بیمه ما گفت: یکی از ایرادات مطرح شده از سوی بیمه گران ایرانی حاضر در این جلسه این بود که گاهی مواقع جلسات فیر درکشورهایی برگزار می شود که برای ایرانیان ویزا صادر نمی کنند وبیمه گران ایرانی نمی توانند در جلسه شرکت کنند، که تصمیم براین شد این مسئله مدنظر قرارگرفته و جلسه بعدی درکشور روسیه برگزار شود.

فدراسیون آفریقایی‌ـ آسیایی شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی (فیر) در سپتامبر سال ۱۹۶۴ به منظور افزایش همکاری شرکت‌های بیمه‌ای و اتکایی قاره آفریقا و آسیا از طریق تبادل اطلاعات افراد متخصص و توسعه ارتباطات تجاری تاسیس شد اجلاس فیر به‌طور سالانه برگزار می‌شود و مهم‌ترین هدف برگزاری آن گسترش همکاری و روابط بیمه ای کشورهای عضو و کاهش وابستگی این اعضا به بیمه‌گران اروپا و آمریکایی است.

ارسال نظر