شناسه خبر : 7602

دریافت مستمری با طلاق صوری خلاف قانون است

دریافت مستمری با طلاق صوری خلاف قانون است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی افراد تنها با دلیل دور زدن قانون اقدام به طلاق صوری می‌کنند که این خود می‌تواند تبعات منفی بسیاری را برای خانواده و بیمه‌گذار به همراه داشته باشد که انجام این کار خلاف قانون است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، سلمان خدادادی با اشاره به افزایش طلاق در کشور به طلاق صوری اشاره کرد و گفت: معضل طلاق در کشور ماجرای تازه‌ای نبوده است و طلاق های صوری در چند سال گذشته رایج شده و برخی خانواده‌ها برای معافیت فرزندانشان از سربازی به آن روی آورده بودند، امروز برای دریافت مستمری از آن در جامعه استفاده می کنند؛ طلاق هایی که امروز معضلی برای سازمان تامین اجتماعی شده است.

مشکلات اقتصادی اصلی ترین عامل طلاق

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی افزود: برخی از مشکلات در جامعه ما واقعیت دارند، نمی توانیم این مشکلات را دلیلی بر نبود قانون در کشور یاد کنیم طلاق های صوری که اخیرا بسیار در رسانه ها از آن می شنویم بیشتر با هدف دریافت مستمری صورت میگیرد که اصلی ترین عامل آن هم مشکلات اقتصادی در کشور بوده است؛ اگربخواهیم مسئله طلاق را در جامعه بررسی کنیم علت اصلی آنها نشات گرفته از آسیب هایی همچون اعتیاد و مسائل اقتصادی و فرهنگی در جامعه است در این میان نمی توانیم عامل رشد طلاق ها در کشور را به دلیل خلاء یا کمبود قانون در کشور ذکر کنیم.

دور زدن قانون تبعات منفی دارد

وی ادامه تصریح کرد: در حوزه ازدواج و طلاق در مجلس قوانین بسیاری تصویب شده است که در راستای تحکیم بنیان خانواده بوده است؛ در این بین ما قوانینی را تصویب می کنیم برای راحتی و آسایش مردم، اما برخی افراد جامعه از آن سوء استفاده می کنند مانند قانون دریافت مستمری در طلاق های صوری که نمی‌تواند ‌پیگرد قانونی داشته باشد چون ظاهراً شکل قانونی آن رعایت شده است. افراد تنها با دور زدن قانون اقدام به طلاق صوری می‌کنند که این خود می‌تواند تبعات منفی بسیاری را برای خانواده و بیمه‌گذار به همراه داشته باشد و انجام این کار خلاف قانون است .

افزایش طلاق صوری زوجین برای کسب درآمد بیشتر/ مجازات حبس باید در اصلاح قانون حمایت از خانواده لحاظ شود

خدادادی گفت: به وجود آمدن آسیب های اجتماعی همچون طلاق صوری به ساختارهای فرهنگی و مشکلات ‌اقتصادی برمی‌گردد؛ به نظرم کاهش مشکلات اقتصادی می‌تواند کاهش آماری این پدیده را به همراه داشته باشد ما باید ریشه‌ها و دلایل این پدیده را بازبینی کنیم تا مشخص شود چرا این اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر