شناسه خبر : 7456

۱۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه روستائیان پرداخت می‌شود

۱۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه روستائیان پرداخت می‌شود

جلسه کارگزاران منتخب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران با حضور محمد ابراهیمی، مدیر صندوق استان مازنداران، اسدالله رازانی، رئیس هیئت مدیره صندوق و یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین، اسدالله رازانی، رئیس هیئت مدیره صندوق  با تاکید بر اینکه نزدیک به شش میلیون خانوار در روستاهای کشور ساکن هستند که حدود 50 درصد این افراد تحت پوشش سایرنهادهای بیمه‌ای قرار دارند، گفت: دولت در سال گذشته حدود ۱۱۰۰میلیارد تومان بابت سهم حق بیمه خود، برای کسانی که از قبل بیمه شده‌اند یا سال گذشته  به بیمه‌شده‌ها اضافه شدند، تقبل کرد که بخشی به حساب صندوق پرداخت شده و بخشی دیگر در حساب‌های مشترک دولت و صندوق قرار دارد و در فرصت مناسب پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه دولت به دنبال گسترش این بیمه در سطح جامعه است و در سال جاری رقم قابل توجهی در بودجه پیش بینی شده است، افزود: سهم پرداختی دولت در سال 98 حدود هزار و 500 میلیارد تومان است.

رازانی با اعلام اینکه یک میلیون و 100 هزار نفر بیم‌پرداز فعال تحت پوشش این کشور داریم، ادامه داد: سال گذشته 150 هزار نفر به این جامعه افزده شد و برای امسال برآورد کرده‌ایم بیش از 250 هزار نفر بیمه‌پرداز به صندق افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نوع از بیمه تنها یک سوم حق بیمه از سوی روستائیان پرداخت شده و دو سوم آن از سوی دولت پرداخته می‌شود، گفت: عملکرد خوبی از استان مازندران در این حوزه مشاهده شده و با حضور آقای ابراهیمی مدیر بیمه در استان شاهد رشد بیشتری بوده‌ایم.

رازانی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان از سال 1383 در کشور آغاز به فعالیت کرد و در این مدت خوشحالیم که توانسته‌ایم خدمات خوبی به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به لزوم حمایت و تقویت کارگزاری‌های بیمه اجتماعی روستائیان گفت: از برنامه‌های جدی این صندوق تقویت کیفی و عملکردی کارگزاری‌ها در کشور است تا از نظر درآمدی و ارائه خدمات بتواند به سطح مطلوبی دست یابد. برای تحقق این امر نیز در سال جاری تسهیلات و اعتباراتی به استان‌ها تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: صندوق مازندران تاکنون عملکرد مطلوبی داشته و امیدواریم با تبادل نظرات و تعامل استان‌ها مازندران بیش از پیش موفق باشد.

قدردانی عضو هیات رئیسه مجلس از اقدامات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کارگزاران را حلقه وصل فعالیت‌های صندوق به مردم دانست و گفت: از عملکرد صندوق راضی هستیم و دستگاه‌های مختلف باید از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان حمایت کنند تا به اهداف خود برسد.

وی خواستار تحت پوشش قرار گرفتن همه جامعه هدف استان از این بیمه شد و افزود: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستائیان و کشاورزان استان مازندران است.

می‌توانیم 19 هزار نفر را در سال جاری جذب کنیم

محمد ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران نیز گفت: در حال حاضر 100 هزار خانوار از خدمات بیمه‌ای و چهار هزار نفر نیز از مستمری بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند هستند.

محمد ابراهیمی افزود: امسال با برنامه‌ریز‌هایی که با کارگزاری‌ها در شهرستان‌ها داریم می‌توانیم 19 هزار نفر را جذب کنیم تا به سهمیه تعیین شده ستاد برسیم.

وی ادامه داد: طبق اصل قانون اساسی، سازمان هایی برای خدمات بیمه ای به مردم تشکیل شده که بیمه روستاییان و عشایر از جمله آن است و مازندرانی‌ها باید در بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای در خط مقدم قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به حمایت مسئولان از بیمه اجتماعی روستایی تصریح کرد: نیاز است در زمینه جذب همه جامعه هدف برنامه‌ریزی کنیم.

ابراهیمی گفت: رویکرد این بیمه ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت‌شدگان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران با بیان اینکه تضمین امنیت و آرامش برای عشایر، روستاییان و کشاورزان با ایجاد پوشش بیمه‌ای محقق می‌شود، افزود: لازمه استقبال مردم از پوشش بیمه‌ای اعتماد و فرهنگ‌سازی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این جلسه کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران مشکلات و دغدغه‌های خود را با مسئولان در میان گذاشتند.

ارسال نظر