شناسه خبر : 6642

هفت هزار و ۳۲۰نفر در لرستان تحت پوشش طرح رفع همپوشانی بیمه‌ای قرار گرفتند

هفت هزار و ۳۲۰نفر در لرستان تحت پوشش طرح رفع همپوشانی بیمه‌ای قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: هفت هزار و ۳۲۰نفر در این استان تحت پوشش طرح رفع همپوشانی بیمه ای قرار گرفتند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، شاهدخت فتحی بیرانوند روز پنجشنبه بیان کرد: در سنوات گذشته برخی افراد دارای چند دفترچه بوند که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و ارتقا سامانه‌های بیمه سلامت موارد همپوشانی شناسایی شدند اما انتظار می‌روند که افراد دارای چند دفترچه در راستای ابطال دفترچه‌های غیر ضروری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: سیستم ارجاع یکی از مؤلفه‌های دولت الکترونیک است و با جلسات مکرر با دانشگاه علوم پزشکی استان محیط تست زیرساخت‌ها در مراکز بهداشتی و خانوار شهری آماده شده است و در آینده نزدیک این سیستم ارجاع رقم خواهد خورد.

فتحی بیرانوند بیان کرد: دفترچه بیمه همگانی برای افراد فاقد تمکن مالی است که با توجه به اینکه این زیرساخت‌ها در سال ۹۳ فراهم نبود بسیاری از افراد دارای تمکن دفترچه بیمه همگانی رایگان گرفتند که البته در ۲ سال اخیر با بررسی آزمون افراد دارای تمکن مالی شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: افراد دارای تمکن مالی با مراجعه به دفاتر پیشخوان بیمه همگانی دفترچه رایگان را ابطال و دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه اکنون ۴۵ اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان است، گفت: اتباع خارجی بر اساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت، اداره کل امور اتباع خارجی ومهاجرین و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد افراد دارای کارت آمایش، با ارسال لیست این افراد دفترچه بیمه دریافت می‌کنند.

وی افزود: تعیین تکلیف بیماران مجهول الهویه از اقدامات قابل توجه سازمان بیمه سلامت در تفاهم نامه با سازمان بهزیستی است که افراد فاقد اسناد هویتی و هرگونه پوشش بیمه‌ای با معرفی بهزیستی می‌توانند از طریق شناسه یکتا از خدمات بیمارستان‌های دولتی بهره مند شوند.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: زندانیان نیز بر اساس تفاهم نامه سازمان زندان‌ها و بیمه سلامت مددجویان سازمان زندان‌ها وخانواده تحت تکفل آنها می‌توانند در صورت نداشتن سایقه بیمه‌ای ازتاریخ زندانی شدن تا زمان ترخیص با معرفی نامه سازمان زندان‌ها با سامانه بیمه سلامت از خدمات بستری بهره مند شوند.

ارسال نظر