شناسه خبر : 6534

کسر ۱۰درصد حق بیمه صیادان بلافاصله پس از اجرا قطع شد/ بیمه تکمیل درمان سرمد مورد استقبال فراگیر قرار نگرفت!

کسر 10درصد حق بیمه صیادان بلافاصله پس از اجرا قطع شد/ بیمه تکمیل درمان سرمد مورد استقبال فراگیر قرار نگرفت!

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای صیادی ایران اظهار کرد که کسر ۱۰درصد حق بیمه پرداختی صیادان از ۲۷به ۱۷درصد، به دلیل عدم تامین بودجه قطع شده وجامعه صیادی خواهان اقدام سریع دولت در اجرای قانون مذکور هستند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، یعقوب دوجی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: کاهش 10 درصدی نرخ حق بیمه سهم صیادان شمال کشور بعد ازتصویب مجلس شورای اسلامی و پیگیری های سازمان شیلات در استان گیلان اجرایی شد، اما پس از ابلاغ رسمی فقط به مدت سه ماه برای بخشی از جامعه صیادی اجرا و بلافاصله قطع شد و ادامه پیدا نکرد.

وی،دلیل اجرایی نشدن این مصوبه را عدم تامین بودجه اعلام کرد وعنوان داشت که اصل بودجه محل مذکور که از هدفمندی یارانه ها و مبلغ 18 میلیارد تومان بوده، فقط 2 میلیارد تومان آن محقق شد.

دوجی،خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه صیادان شمال کشور در سال های اخیر با مشکلات معیشتی و درآمدی بسیاری روبرو بوده اند، نیازمند خدمات بیمه ای هستند اما مورد کم لطفی قرار گرفته اند.

وی، تاکید کرد: جامعه صیادی اعتراض شدیدی نسبت به اجرایی نشدن قانون مذکور داشته و خواهان اقدام سریع دولت در اجرای آن است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران درخصوص بیمه تکمیل درمان صیادان کشوراظهار کرد: کارگروهی در سازمان شیلات ایران تشکیل شد و پس از فراخوان از شرکت های بیمه ای، شرکت بیمه سرمد با پایین‌ترین قیمت برنده شد، مرحله ابتدایی با عضویت 10 هزارنفر از استان های ساحلی جنوبی کشور با همکاری ویژه سازمان شیلات آغاز شداما به دلیل عدم اعتماد جامعه صیادی به شرکتهای بیمه و نبود الزام از سوی شیلات، بیمه تکمیل درمان مورداستقبال فراگیر قرارنگرفت.!

به گفته دوجی " بیمه تکمیل درمان از اولویت های جامعه صیادی است و اتحادیه متبوع وی به عنوان مدافع و پل ارتباطی جامعه صیادی و دستگاه های حاکمیتی  به دنبال تحقق این امر مهم است.

ارسال نظر