شناسه خبر : 6228

نصف خانه‌های روستایی خراسان رضوی در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه نیستند

نصف خانه‌های روستایی خراسان رضوی در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه نیستند

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از نیمی از خانه‌های روستایی بازسازی شده این استان در برابر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بیمه نیستند.

به گزارش چابک‌آنلاین، سید رضا موسوی نیا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از سال ۱۳۸۸ نسبت به انعقاد قرارداد با یکی از شرکتهای بیمه و اجباری کردن بیمه خانه‌های روستایی اقدام کرد، به این معنا که بعد از پایان ساخت هر خانه روستایی و صدور پایان کار صاحبخانه موظف بود خانه را بیمه کند.

وی گفت: خانه‌هایی که پیش از سال ۱۳۸۸ نیز در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در این استان بازسازی شده اما بیمه نشده بودند هم می‌توانستند از سوی صاحبانشان بیمه شوند.

وی افزود: با این وجود تاکنون از کل خانه‌هایی که در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بازسازی شده‌اند ۶۶ هزار واحد زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تخصیص کمک بلاعوض به تأمین مسکن متقاضیان محروم روستایی و مشمولین تفاهم نامه منعقده با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) با اعتبار تخصیصی ۱۳۵ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال، پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت پنج هزار واحد حمام روستایی، ساخت ۳۳ واحد خانه عالم، ۱۵ واحد کتابخانه و ۱۶ شبکه لرزه نگاری را از دیگر اقدامات این نهاد از سال ۱۳۵۸ تاکنون برشمرد.

ارسال نظر