شناسه خبر : 6221

علی شیرکانی در جلسه امروز با مدیران و کارشناسان معاونت اقتصادی صندوق:

به جای کمیت بر کیفیت برنامه‌ها متمرکز می‌شویم

به جای کمیت بر کیفیت برنامه‌ها متمرکز می‌شویم

در جلسه امروز مدیران و کارشناسان معاونت اقتصادی صندوق با سرپرست صندوق بیمه، این معاونت به ارائه گزارش کاملی از چشم انداز برنامه ریزی و بودجه در صندوق و بررسی و تدوین آن پرداختند.

به گزارش چابک‌آنلاین، در گزارش مدیران و کارشناسان معاونت اقتصادی، برنامه استان ها در بخش جذب و تمدید در سال ۹۸ و میزان شاخص وفاداری بررسی و ارائه شد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه تمام بدنه صندوق باید با یکدیگر به یک تصمیم در برنامه ها و اجرای آن برسیم گفت: برنامه زیاد است اما در حوزه عمل کمتر اقدام می شود.

او با تاکید بر اینکه من چرخ جدیدی را در سیستم کار نمی گذارم گفت: همه چیز مشخص است و ما هم باید همان مسیر را پیش بگیریم. ما با توجه به الویت صندوق و توان خودمان باید برنامه مناسب را انتخاب کنیم و پیش ببریم.

او افزود: از بین تمام این برنامه هایی که ارائه شده است همین که سه تا از آنها را انتخاب کنید و از صفر تا صد آن را اجرایی کنید کافی است.

علی شیرکانی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را یک صندوق اجتماعی دانست نه حمایتی و شرح داد: کمیته امداد و بهزیستی، سازمان های حمایتی هستند و قرار نیست ما کار آنها را انجام بدهیم.

او همچنین افزود: اگر اینجوری فکر کنیم و جلو بریم چند وقت دیگر در کمیته امداد و سازمان بهزیستی ادغام می شویم اما می توانیم در کنار کاری که انجام می دهیم فعالیت های اجتماعی داشته باشیم.

او در ادامه این جلسه وارد بحث بودجه شد و گفت: من از فراز و فرود بودجه صندوق آگاه هستم، گرچه سال به سال افزایش یافته اما سرعت این افزایش مناسب نیست.

او با بیان اینکه بودجه ریزی در صندوق اکنون یک نظام سنتی دارد گفت: گرچه وضعیت فعلی بهتر از زمانی است که اصلا بودجه نداشتیم اما باید به سمت بودجه ریزی عملیاتی پیش بریم.

او با تاکید اینکه بودجه صندوق باید بر مبنای عملکردمان باشد گفت: برنامه ریزی برای بودجه نه تنها جلوی فسادها را می گیرد بلکه به پیشبرد سرعتی برنامه ها کمک شایانی می کند.

شیرکانی در بخشی دیگر از صحبت هایش به مسئله وصول اشاره کرد و گفت: ماهیت وصول در صندوق معلوم نیست.

او با اعلام این نظر که بهتر است وصول در معاونت اقتصادی انجام شود گفت: در معاونت اقتصادی بخشی با عنوان وصول مطالبات تشکیل شود که معاونت های مالی و حقوقی هم نقششان را بازی کنند اما مدیریت آن به عهده معاونت اقتصادی باشد.

ارسال نظر