شناسه خبر : 6224

صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان زیان‌ده است/ ۳۰درصد غرامت کشاورزان از محل بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود

صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان زیان‌ده است/ ۳۰درصد غرامت کشاورزان از محل بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود

زنجان-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: متأسفانه آمارها حاکی از آن است که بیمه کشاورزی در استان زنجان بیمه‌ای زیان‌ده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، حسین جعفری شامگاه چهارشنبه در جلسه استانی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه کشاورزی، موضوع خرید تضمینی گندم است، افزود: بی‌تردید قیمتی که برای خرید تضمینی گندم ارائه می‌شود، کمتر از هزینه تمام شده برای کشاورزان بوده و همین مسئله به یکی از دغدغه‌های مهم کشاورزان تبدیل شده است.

وی از اعلام قیمت تضمینی گندم در شهریورماه امسال خبر داد و با اشاره به اینکه کشاورزان نیز مطابق با قیمتی که اعلام می‌شود، اقدام به کشت این محصول استراتژیک می‌کنند، تصریح کرد: با وجود اینکه زمان قیمت تضمینی گندم از قبل اعلام می‌شود اما این کار طبق برنامه انجام نمی‌شود، لذا اقدام به انجام مکاتباتی در راستای پرداخت به‌موقع خرید تضمینی گندم شده است.

جعفری با ابراز تأسف از اینکه بیمه کشاورزی، بیمه‌ای زیان‌ده بوده و در حال حاضر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد غرامت کشاورزان از محل بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود، ادامه داد: آمار نگران‌کننده در مورد پرداخت غرامت کشاورزان این است که در طول سال بین ۱۱ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان غرامت به بخش کشاورزی پرداخت می‌شود که این میزان فقط ۱۰ درصد مبلغی است که به صندوق بیمه اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه زنجان را قطب تولید دام سبک عنوان کرد و با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تحقیقات این حوزه نیز دارای جایگاه ارزشمندی در کشور است، اظهار کرد: علاوه بر همه این موارد، زنجان در زمینه تولید نهال نیز از وضعیت خوبی برخوردار بوده و به همین خاطر نسبت به صادرات این محصول نیز اقدام می‌شود.

جعفری همچنین با اشاره به اینکه در حدود ۹ هزار تن بار به مقصد زنجان در بنادر مانده و برای جابه‌جایی آن نیاز به ۲۳۰ دستگاه کامیون داریم، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل جهت جابه‌جایی این مقدار بار از بنادر استفاده کرد.

ارسال نظر