شناسه خبر : 4949

بیمه مرکزی برای شرکت های دارای بحران ملی یک‌ماه مهلت تعیین کرد! / نهاد ناظر برنامه‌های آرمان‌گرایانه شرکت‌ها را قبول نمی‌کند

بیمه مرکزی برای شرکت های دارای بحران ملی یک‌ماه مهلت تعیین کرد! / نهاد ناظر برنامه‌های آرمان‌گرایانه شرکت‌ها را قبول نمی‌کند

رئیس کل بیمه مرکزی گفته که شرکت‌های بیمه‌ای دارای وضعیت مالی بحرانی، مهلت یک ماهه‌ای در اختیار آنها قرار گرفته تا برنامه‌های خود برای برون رفت از این وضعیت را به صورت رسمی به کمیته صیانت نهاد ناظر اعلام کنند.

چابک آنلاین _ زهرا نامداری ، "غلامرضا سلیمانی" در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به چابک آنلاین اظهار داشت که با توجه به بررسی‌های انجام شده، اعلام  شده تا شرکت‌های بیمه در چه سطحی از توانگری مالی قرار دارند، تعدادی از این شرکت‌ها در وضعیت مالی بحرانی بوده و نهاد ناظر برای رفع مشکل این شرکت‌ها، کمیته صیانت تشکیل داده است.

وی، با بیان اینکه بررسی وضعیت مالی و توانگری شرکت‌های بیمه‌ای وظیفه نهاد ناظر است، عنوان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای که وضعیت بحرانی دارند باید در کمیته صیانت برنامه‌های خود را اعلام کنند و نهاد ناظر این برنامه‌ها را بررسی خواهد کرد که آیا اجرایی و عملیاتی بوده، یا برنامه‌های آنها آرمان‌گرایانه است که این موارد  را قبول نمی‌کنیم.!

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در کمیته صیانت سعی شده که برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکل این شرکت‌ها بررسی شود،مهلت یک ماهه‌ای در اختیار آنها قرار گرفته که برنامه‌های خود را به صورت رسمی ارائه کنند که در چه مدت می‌خواهند آن را اجرایی کنند.

سلیمانی در پاسخ به سوال دیگر چابک آنلاین مبنی بر علت اجرایی نشدن استاندارد حسابرسی IFRS در صنعت بیمه اظهار کرد:  IFRS  استاندارد حسابرسی  شماره 17 که برای شرکت‌های بیمه‌ای است در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفته  و شرکت‌های بیمه فعال در دنیا از سازمان‌های حسابرسی درخواست کرده اند که تا سال 2022 فرصتی به آنها داده شود زیرا به دلیل بعضی از مشکلات اجرایی نمی‌توانند آن را اجرا کنند.

وی افزود: همین مساله برای صنعت بیمه ( در ایران) هم وجود دارد ، البته در بیمه مرکزی یک گروه کارشناسی تشکیل شده  که بر روی IFRS کار کنند که اگر شرکت‌های بیمه‌ای در سایر کشورهای جهان، آن را اجرایی کردند صنعت بیمه در ایران نیز آن را اجرایی  کند.

 


 

ارسال نظر