بیمه مرکزی در ادغام بیمه‌های نظامی دخالتی ندارد /۷۰ درصد تخفیف به رانندگان کم خطر ارایه می‌شود

بیمه مرکزی در ادغام بیمه‌های نظامی دخالتی ندارد /۷۰ درصد تخفیف به رانندگان کم خطر ارایه می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: مقرر شده با همکاری نیروی انتظامی، تخفیفات بیمه‌ای به رانندگان ارایه شود و در قانون جدید بیمه شخص ثالث، راننده پر خطر حق بیمه بیشتری پرداخت خواهد کرد و ۷۰ درصد تخفیف به رانندگان کم خطر ارایه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در اقسی نقاط جهان ۲۰ درصد از خسارات پرداخت شده شامل تصادفات ساختگی و یا تصادفات بدون اسناد کافی است.

وی افزود: یکی از راهکار‌های مقابله با این‌گونه پرداختی‌ها، صدور بیمه نامه‌ها بر اساس ویژگی راننده‌هاست که در دست اجرا است.

سلیمانی تأکید کرد: در ادغام بیمه‌های نظامی دخالتی نداریم و تنها نظر کارشناسی می‌دهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در اصلاح ماده ۶۰ بیمه کشور، تصمیماتی در شورای عالی بیمه تهیه شده است. انباشت سرمایه در بانک‌ها منجر می‌شود تا با کاهش ارزش ریال شرکت‌ها به هنگام پرداخت خسارت با کمبود منابع مواجه شوند. ماده ۶۰ در پی بررسی و راهکار‌های افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای است.

وی افزود: هدف اصلی بیمه مرکزی اجرای برنامه ششم بوده که این برنامه مشخص کرده است باید بیمه نامه‌ها بر اساس ویژگی‌های رانندگان و سالانه صورت بگیرد.

 

 


 

ارسال نظر