شناسه خبر : 4461

۱۲ هزار قالیباف خراسان جنوبی خواستار پوشش بیمه‌ای هستند

 12 هزار قالیباف خراسان جنوبی خواستار پوشش بیمه‌ای هستند

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان خراسان جنوبی گفت : ۱۲ هزار قالیباف خراسان جنوبی متقاضی بیمه هستند .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در استان 4200 نفر بیمه قالیبافی هستند اما از دو سال گذشته تاکنون این بیمه متوقف شده و هیچ سهمیه جدیدی اعلام نشده است.

محمد حسین کامیابی افزود: علت اصلی توقف بیمه قالیبافی از دو سال پیش تاکنون عدم پرداخت سهم دولت و در نظر نگرفتن بودجه سالانه برای این موضوع است.

وی گفت: در بیمه قالیبافان سهم پرداختی بیمه برای بافنده 7 درصد تعیین شده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان افزود: به مرکز ملی فرش نامه نگاری کردیم و حتی از استانداری هم این موضوع در تهران پیگیری شده اما هیچ نتیجه ای تا کنون نداشته است.

کامیابی  گفت: در ابتدای شروع طرح 5800 نفر سهمیه استان بود که اکنون با بازنشسته شدن و حذف برخی افراد این رقم به 4200 نفر کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به خشکسالی های پی در پی در استان و از بین رفتن کشاورزی و دامداری در بسیاری روستاها افزود: بافنده ها در استان از سر اجبار قالیبافی را ادامه می دهند و با درآمد روزی 15 تا 20 هزار تومان حداقل معاش را نیز به سختی تأمین می کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز در این باره گفت: مصوبه مجلس برای بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی مربوط به سال 88 است و باید اعتبار جدید در بودجه سالانه دیده شود تا بتوانیم افراد جدید جذب کنیم.

مجید درویشی افزود: افرادی که بیمه هستند نیز باید فعال باشند و به موقع حق بیمه خود را پرداخت کنند تا بیمه شان قطع نشود.

 

 


 

ارسال نظر