شناسه خبر : 4400

احتمال مرحله ای شدن پرداخت عوارض صنعت بیمه قوت گرفت

 احتمال مرحله ای شدن پرداخت عوارض صنعت بیمه قوت گرفت

مرکز پژوهشهای مجلس با تاکید بر عدم شفافیت نحوه هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه، پیشنهاد جدیدی در راستای بهبود کارایی و اثربخشی این عوارض در لایحه بودجه ۹۸ارائه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آریا، در این گزارش تحلیلی به بررسی تبصره «10» بند «الف» لایحه بودجه سال 1398کل کشور به این مطلب اشاره شده که عوارض پرداختی در جهت تسهیل کارکردها و اهداف بیمه است اما صرفاً تبدیل به درآمدی برای نهادهایی از جمله راهداری، نیروی انتظامی و اورژانس شده و تخصیص منابع به صورت هدفمند صورت نمی گیرد. علاوه بر این، متاسفانه نقص عضو و مصدومیت در سال جاری افزایش یافته و نحوه هزینه کرد این منابع نیز مشخص نیست.

بنابراین، پیشنهاد مرکز پژوهشهای مجلس این است که پرداخت این منابع که در لایحه بودجه 98بالغ بر 3هزار میلیارد ریال است، به صورت مرحله ای و 3ماه یکبار و در صورت تایید بیمه مرکزی و شفافیت نحوه مصرف منابع، انجام شود.

در واقع، بر اساس این پیشنهاد؛ عبارت “به صورت 3ماه یکبار و در صورت تایید بیمه مرکزی مبنی بر مصرف وجوه 3ماهه گذشته در جهت کاهش تصادفات و مرگ و میر” باید به بند الف تبصره  10 اضافه گردد.

به نظر می رسد، ورود مجلس به این موضوع و تایید حرف دل چند ساله صنعت بیمه مبنی بر عدم کارایی پرداخت این عوارض، گام مثبتی برای پاسخگو شدن نهادهای ذی ربط است و گرچه ممکن است این پیشنهاد در لایحه گنجانده نشود اما کمترین تاثیر آن می تواند رساندن صدای بیمه گران به دولتمردان و متولیان برنامه و بودجه کشور باشد.


 

ارسال نظر