شناسه خبر : 3676

خدمات الکترونیکی سازمان بیمه تامین اجتماعی به صورت نمونه در اراک کلید خورد

خدمات الکترونیکی سازمان بیمه تامین اجتماعی به صورت نمونه در اراک کلید خورد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی به صورت نمونه در مراکز بخش خصوصی شهرستان اراک کلید خورد.

چابک آنلاین : «ثریا پازوکی» افزود: در این طرح، خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی به صورت نمونه در مطب های پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص و داروخانه های شهرستان اراک آغاز و پس از اجرا در مرکز استان در سایر شهرستان ها عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: بیمه شدگان تامین اجتماعی در این طرح با مراجعه به مراکز بخش خصوصی شهرستان اراک و ارایه کد ملی می توانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در طرح تولید نسخه الکترونیکی، سامانه ای روی سیستم مطب ها نصب و پزشکان با وارد کردن کد ملی بیمه شدگان می توانند به اطلاعات آنان دست یافته و دارو و آزمایش مورد نیاز بیماران را در این سامانه ثبت کنند.

پازوکی گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی با مراجعه به داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکز خصوصی طرف قرارداد این سازمان می توانند داروها و سایر خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اکنون طرح تولید نسخه الکترونیکی در 50 مطب پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروخانه و آزمایشگاه های شهرستان اراک اجرایی شده و در مرحله بعد در مراکز درمانی دولتی، دانشگاه ها و بیمارستان ها عملیاتی می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: با اجرای این طرح و حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی پرداخت طلب پزشکان از این سازمان از 6 تا هفت ماه به روز شده و تا 24 ساعت پس از مراجعه بیماران، 60 درصد هزینه به حساب پزشکان واریز و بقیه پس از کسر کسورات تسویه می شود.

پازوکی گفت: طرح حذف دفترچه‌های درمانی با هدف صرفه‌جویی در وقت، شناسایی و اعلام تداخلات دارویی توسط سیستم، امکان دسترسی به سوابق درمانی و پرونده بیمار با حفظ محرمانگی، جلوگیری از خطای نسخه خوانی در اراک اجرایی شده است./ایرنا

 

ارسال نظر