شناسه خبر : 3604

دفترچه‌های بیمه کی الکترونیکی می‌شوند؟

دفترچه‌های بیمه کی الکترونیکی می‌شوند؟

مدیر عامل بیمه سلامت ایران: بستر خدمات الکترونیک سلامت با همکاری هایی که در زمینه فناوری اطلاعات با کشور ترکیه آغاز کردیم تکمیل می شود.

چابک آنلاین : در دو سال آینده همه دفترچه های بیمه حذف و خدمات الکترونیک می شود. طاهر موهبتی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت مدوفاس ترکیه افزود: به دنبال این هستیم که در سراسر کشور بیمار از لحظه ورود به مطب به جای دفترچه فقط کد ملی خود را ارائه دهد و یک کد رهگیری 16 رقمی دریافت کند که نقش دفترچه را دارد.

وی گفت: یک درگاه واحد در دسترس تمام پزشکان کشور قرار می گیرد که می توانند دارو و خدمات پاراکلینیکی را از طریق نسخه های الکترونیک در این درگاه ثبت کنند.

موهبتی افزود: قواعد بیمه گری در این درگاه رعایت خواهد شد به طوری که مثلاً تجویز یک داروی خاص باید توسط پزشکانی که تخصص لازم را دارند انجام شود و نه همه پزشکان و یا سقف خدمات بیمه ای نیز در این درگاه رعایت خواهد شد مثلاً فرد نمی تواند بیش از سه بار در یک سال برای سونوگرافی از بیمه استفاده کند.

وی ادامه داد: با این کار کاغذ به طور کامل از سیستم حذف می شود، ما اکنون در سال حدود 181 میلیون بار مراجعه سرپایی داریم که این حجم مراجعات اسناد زیادی را در مراکز درمانی و بیمه ها ایجاد می کند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: در بخش بستری هم سامانه الکترونیک کمک می کند تا از لحظه پذیرش بیمار تمام صورت حساب ها به صورت الکترونیک ثبت شود و دیگر نیاز نیست بعد از ترخیص بیمار اسناد کاغذی زیادی برای بررسی هزینه خدمات به بیمه ها ارسال شود./اقتصادآنلاین

 

 

ارسال نظر