شناسه خبر : 33307

بیمه اراضی گندم امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشت

بیمه اراضی گندم امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از سطح حدود ۱۰ هزار هکتار از مزارع این استان بیش‌از ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن گندم برداشت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عباس اشکانی روز شنبه، با بیان اینکه تاکنون برداشت گندم در شهرستان‌های راسک، بمپور، دلگان، ایرانشهر و دشتیاری انجام شده است، اظهارداشت: در سال زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: هم‌اینک بیش‌از ۸۰ دستگاه کمباین جهت برداشت محصول گندم و ۱۱ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و در حال ارائه خدمت هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان عمده ارقام گندم کشت شده در این استان را سیروان، سارنگ، سحر، سیوند و نارین عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و مشارکت کشاورزان ۲۹ هزار هکتار معادل ۹۱ درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت است.

اشکانی گفت: بیمه اراضی گندم امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته و کشاورزان ۲۰ هزار هکتار از گندمزارهای خود را بیمه کرده‌اند.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

 

ارسال نظر