شناسه خبر : 33239

بیمه اتکایی کشاورزی هم راهی بازار می شود

بیمه اتکایی کشاورزی هم راهی بازار می شود

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از تلاش برای ایجاد و راه‌اندازی بیمه اتکایی برای حمایت از این بخش خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا آل‌امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود برای راه اندازی بیمه اتکایی در بخش کشاورزی رایزنی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای حمایت از بیمه کشاورزی انجام شده است.

آل‌امین همچنین از پرداخت بالغ بر ۵ همت غرامت بیمه به خسارت دیدگان بیمه شده در بخش کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین غرامت پرداخت شده مرتبط با حوزه‌های محصولات زراعی و باغی است.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی میزان حق بیمه دریافتی برای سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ تاکنون را ۶.۱ همت عنوان کرد و افزود: بیشترین بیمه انجام شده تاکنون در گندم دیم، گندم آبی و پسته بوده است.

آل‌امین با بیان این که بیمه کشاورزی حامی کشاورزان است، تصریح کرد: اگر نسبت به سال گذشته تولید را با بهره‌وری افزایش دهیم می‌توانیم به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است پایبند باشیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه دولت یارانه بیمه کشاورزی را برای کالا‌های اساسی در دستور کار دارد، افزود: در بودجه سال گذشته برای بیمه کشاورزی ۶ همت اعتبار اختصاص داشته که با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه ۷۰ درصد از آن تخصیص یافت.

آل‌امین در پایان با تاکید بر اینکه به دنبال ساده‌سازی مفاهیم بیمه بوده‌ایم، افزود: درصدد بوده‌ایم تا از طرق مختلف از جمله آموزش و ترویج، بسیج مهندسین کشاورزی، مقامات محلی، استانی و چهره‌های شناخته شده در استان‌ها، کشاورزان را به سمت بیمه کشاورزی سوق دهیم.

ارسال نظر