شناسه خبر : 32983

بیمه محصولات کشاورزی دربرابر خسارات ناشی از حمله جانوران وحشی فعال شد

بیمه محصولات کشاورزی دربرابر خسارات ناشی از حمله جانوران وحشی فعال شد

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی از عملیاتی شدن بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در برابر خسارات ناشی از حمله جانوران وحشی در معرض انقراض برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا آل‌امین» افزود: در روزهای پایانی سال گذشته برای نخستین بار موافقتنامه‌ای میان صندوق ملی محیط زیست و صندوق بیمه کشاورزی به منظور صدور بیمه‌نامه برای دام‌ها، باغات و محصولات کشاورزی در کل کشور با تعهد و حق بیمه مشخص در مقابل خسارات ناشی از خطر حمله گونه‌های جانوران وحشی حمایت شده و در معرض انقراض منعقد شد که در سال جاری عملیاتی شده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی اظهارداشت: دامداران در صورت آسیب دام‌هایشان در مواجهه با جانوران وحشی مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، به این جانوران آسیب وارد نکنند زیرا خسارت ناشی از حمله به آنان پرداخت می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان این که بررسی شرایط وقوع خسارت بر عهده کمیته فنی بیمه محیط زیست است، یادآور شد: این کمیته متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار بیمه‌گذار (صندوق ملی محیط زیست) معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان و بیمه‌گر (صندوق بیمه کشاورزی) و معاون خدمات بیمه‌ای استان‌ها و براساس ضوابط و مقررات حاکم بر بیمه‌نامه است.

به گفته وی، حداکثر مبلغ غرامت قابل پرداخت به فرد خسارت دیده ۳۵ میلیون تومان است.

آل‌امین با تاکید بر این که این مهم برای نخستین بار در راستای حمایت از گونه‌های جانوران وحشی حمایت شده و در معرض انقراض عملیاتی شده است، افزود: در این طرح صندوق ملی محیط زیست بابت مدت اعتبار یکسال بیمه‌نامه‌های صادره مبلغ ۷ میلیارد تومان در نظر گرفته و صندوق بیمه کشاورزی در صورت وقوع خسارات تایید شده، به منظور حمایت از این طرح مهم تا مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به خسارت دیدگان پرداخت می‌کند.

ارسال نظر