شناسه خبر : 33118

اختصاصی چابک آنلاین؛

انتظارات وزیر اقتصاد برای اصلاح ساختارهای صنعت بیمه چیست؟

انتظارات وزیر اقتصاد برای اصلاح ساختارهای صنعت بیمه چیست؟

دوشنبه ۲۸ فروردین ماه سالجاری نشست هم‌اندیشی بین مدیران ارشد صنعت بیمه با وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، در این نشست که با حضور سید عباس حسینی، معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران و فعالان صنعت بیمه  برگزار شد، مشکلات و موانع توسعه بیمه و راهکارهای حل این موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلوگیری از ارائه نرخ های غیر فنی،تاسیس شرکت اتکایی ملی و کاهش سهم بیمه مرکزی دراتکایی اجباری، توجه به شعار "مهار تورم و رشد تولید" درصنعت بیمه، توسعه نظام مدیریتی و سرمایه انسانی صنعت بیمه و معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بیمه شخص ثالث در قالب برنامه هفتم توسعه از جمله مواردی بود که در جلسه فوق به بحث و بررسی گذاشته شد.

درعین حال چهار آیین نامه شماره 99، 97، 68، 69 به دلیل نیاز به اصلاح و بازنگری مورد بررسی قرار گرفت وصحبت هایی هم درخصوص تدوین دو آیین نامه جدید، اینشورتک ها و آیین نامه ذینفع واحد و اشخاص مرتبط جهت جلوگیری از تعارض منافع، شکل گرفت.

گفته می شود که درهمین راستا، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، پیشنهادات و دستوراتی را، در این جلسه برای فعالان صنعت بیمه صادر کرد که بهینه سازی تعیین نرخ به ویژه در پرتفوهای بزرگ از طریق تعیین حداقل نرخ توسط گروهی از متخصصین و اکچوئران ، استفاده از نظام رتبه بندی شرکت های بیمه ای، استفاده از مکانیزم اعتبار سنجی بیمه گذاران و تفکیک و جداسازی حساب های بیمه عمر و زندگی از سایر رشته های شرکت های بیمه ای مختلط، از جمله‌ی این موارد بود.

از بهینه سازی سهم اتکایی اجباری بیمه مرکزی و تاسیس شرکت فراگیر اتکایی با مشارکت کلیه نهادهای مالی به عنوان یکی دیگر از موارد مورد بحث  در جلسه فوق یاد می شود.

استفاده از ظرفیت صنعت بیمه در جهت مهار تورم و رشد تولید از طریق بهینه سازی سرمایه گذاری صنعت بیمه و اصلاح و تصویب آیین نامه شماره 97، تامین مالی جمعی برای پروژه های کلان و سودآور کشور توسط صنعت بیمه ازجمله پیشنهادات و دستوراتی بود که برای صنعت بیمه صادر شد.

ناگفته نماند که وزیر اقتصاد به توانایی تامین مالی جمعی برای پروژه های کلان و سودآور کشور توسط صنعت بیمه هم تاکید کرده است.

این مهم از طریق راه اندازی مدرسه حکمرانی صنعت بیمه با هدف توسعه سرمایه انسانی، تدوین آیین نامه های مربوط به جلوگیری از تعارض منافع، به روز رسانی قوانین مادر درصنعت بیمه همچون "قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری" و "قانون بیمه" خواهد بود.

 

ارسال نظر