شناسه خبر : 31935

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های بیمه ای در توسعه بیمه نامه تکمیلی بازنشستگی می توانند درکنار پاسارگاد قرار بگیرند

شرکت های بیمه ای در توسعه  بیمه نامه تکمیلی بازنشستگی می توانند درکنار پاسارگاد قرار بگیرند

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد، اظهار کرد: صنعت بیمه درشرایطی که یکی از دغدغه های اساسی مردم تامین منابع مالی است می تواند درکنار آنها باشد و از این طریق در کنار دولت و با مشارکت مردم ، بخشی از نیازهای جامعه را جبران کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "معصوم ضمیری" در آیین رونمایی از بیمه تکمیلی بازنشستگی بیمه پاسارگاد،گفت: این بیمه نامه ، یک طرح جدید از همان بیمه نامه عمر و تامین آتیه پاسارگاد بوده که این شرکت در ابتدای فعالیت خود با این محصول آغاز به کار کرد.

وی،یکی از اهداف اصلی تاسیس شرکت بیمه پاسارگاد را توسعه بیمه های زندگی  دانست و افزود که بیمه عمر و تامین آتیه به عنوان یک محصول اختصاصی به صورت مقدماتی و ساده شروع به کار کرد و به تدریج کامل شد و امروز به طرح بیمه تکمیلی بازنشستگی هم رسید.

ضمیری، با اشاره به مراحل تکمیل بیمه عمر و تامین آتیه، ادامه داد: با توجه به توصیه و تاکید بیمه مرکزی در سال گذشته طرح دیگری با عنوان پرداخت مستمری به بیمه شدگان به این محصول اضافه شد که به صورت انفرادی بود؛ یعنی افرادی که بیمه نامه را خریداری می کردند می توانستند برای یک دوره معین از شرکت مستمری بگیرند ، حتی درکنار مستمری های دیگری که از صندوق های دیگر گرفته اند.

وی، اذعان داشت که حدود دو سال پیش طرح تحقیقاتی و مطالعاتی بیمه تکمیلی بازنشستگی بیمه پاسارگاد آغاز شد ، زیرا این نوع بیمه نامه ها محاسبات پیچیده و دقیقی لازم دارند و نیازمند یک سیستم آی تی پشتیبان قوی هستند که در این دوسال تمامی این تدارکات انجام شد و امروز به عنوان بیمه نامه تکمیلی بازنشستگی یا به عبارت فنی تر بیمه نامه عمر و تامین آتیه با پرداخت مستمری در زمان بازنشستگی عرضه شده است.

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد، گفت: بیمه نامه پرداخت مستمری که به صورت انفرادی درجامعه ارائه شد، مورد استقبال هم قرار گرفت و در یکسال اول حدود 250 هزار بیمه نامه انفرادی در این بخش به جامعه عرضه شد که نوید این را می دهد که بازار بیمه کشور از این طریق می تواند حضور جدی در رفع نیازهای عمومی جامعه داشته باشد.

ضمیری،تصریح کرد: حدود 7 میلیون و 700 هزار بیمه نامه به صورت انفرادی صادر شده که از این تعداد درحال حاضر حدود 6 میلیون بیمه نامه، بیمه نامه زنده است یعنی بازخریدی ها، فوتی ها و سررسیدی ها از آن حذف شده و 6 میلیون بیمه نامه در جریان است که حدود 24 درصد بازار هم دراختیار شرکت بیمه پاسارگاد است

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد، ادامه داد: شرکت بیمه پاسارگاد از طریق این بیمه نامه ها حدود 41 هزار نماینده اختصاصی بیمه عمر تربیت کرده که در بازار می توانند پشتوانه اجرایی خوبی برای طرح بازنشستگی هم باشند.

وی،در توضیح بیمه نامه عمر و تامین آتیه به صورت گروهی تحت عنوان بازنشستگی تکمیلی هم، گفت: در این طرح ، بیمه شده حق بیمه ای را می پردازد و بیمه گذار که همان موسسه کارفرما است در حق بیمه مشارکت می کند و علاوه برآن به صورت اختیاری از مبالغ باز خرید سنوات هم می توان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد، اظهارکرد: شرکت های بیمه ای می توانند در توسعه این بیمه نامه در جامعه درکنار بیمه پاسارگاد قرار بگیرند اما شرکت هایی که وارد این مسیر می شوند باید از نظر توان مالی و اجرایی مورد بررسی قرار بگیرند زیرا این طرح یک بیمه نامه بلند مدت است و تعهدات بلند مدت می پذیرد و اداره کردن تعهدات بلندمدت الزاماتی دارد و به هر شرکتی نمی توان اجازه داد که وارد این عرصه شود.

ضمیری، معتقد است که وقتی صنعت بیمه به این نقطه رسیده که به عنوان بازوی اجرایی دولت در تامین نیازهای جامعه در کنار مردم قرار بگیرد می تواند در آیین نامه 68 هم یک اصلاحاتی انجام دهد و شرکت بیمه پاسارگاد آمادگی دارد در این اصلاحات تجارب 15 ساله خود را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد تا بتوانیم یک آیین نامه جامع برای اجرای این نوع بیمه نامه ها داشته باشیم.

در انتهای این جلسه تفاهم نامه ای مابین گروه مالی پاسارگاد و شرکت بیمه پاسارگاد برای پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگی 40 هزار نفر از کارکنان گروه مالی پاسارگاد توسط مجید قاسمی بنیانگذار گروه مالی پاسارگاد ومعصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در حضور رییس کل بیمه مرکزی امضا شد.

 

ارسال نظر