شناسه خبر : 26020

برخی از صندوق‌های بازنشستگی مکلف به ارائه اطلاعات سوابق بیمه شدگان به وزارت کار شدند

برخی از صندوق‌های بازنشستگی مکلف به ارائه اطلاعات سوابق بیمه شدگان به وزارت کار شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای برخی از صندوق‌های بازنشستگی را مکلف کردند که اطلاعات مربوط به سوابق بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان و مشمولین این قانون را در اختیار وزارت کار قرار دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص مواد ۷، ۸ و ۹ این طرح را تصویب کردند.

ماده ۷- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور پرداخت کامل مستمری بیمه شدگان موضوع ماده (۶) این قانون، زیرساخت‌های اجرایی لازم را از طریق"پایگاه ملی رفاه ایرانیان" فراهم نماید به نحوی که هریک از صندوق‌های بیمه‌گر به‌تناسب مدت پرداخت حق بیمه، سهم مستمری خود را در وجه متقاضیان مشمول پرداخت نماید.

تبصره- کلیه صندوق‌های بازنشستگی به استثنای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات، مکلفند اطلاعات مربوط به سوابق بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان و مشمولین این قانون را در اختیار وزارت مذکور قرار دهند. وزارت باید زیرساخت لازم برای اطلاع فرد ذی نفع از سوابق خود را فراهم کند.

ماده ۸- آئین‌نامه اجرائی این قانون توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تهیه و ظرف سه ماه به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ماده ۹- از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی مصوب ۲۷/ ۳/ ۱۳۶۵ و ماده (۱) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه های دولتی مصوب ۲۷/ ۱۰/ ۱۳۶۶ نسخ می‌شود.

 

ارسال نظر