شناسه خبر : 2565

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان:

۲۹هزار بازنشسته در استان سمنان تحت پوشش بیمه تکمیلی

۲۹هزار بازنشسته در استان سمنان تحت پوشش بیمه تکمیلی

صادق نیکدل با بیان اینکه ۲۹هزار بازنشسته در استان هزینه بیمه تکمیلی دریافت کردند، گفت: صندوق ۴۷ میلیارد ریال به این افراد پرداخت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، صادق نیکدل در نشست خبری به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان به میزبانی خانه امید شهید شاهمرادی سمنان ضمن بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون ۲۹هزار بازنشسته در استان سمنان هزینه بیمه تکمیلی دریافت کردند، ابراز داشت: از سوی صندوق بازنشستگی کشوری رقمی معادل بالغ‌ بر ۴۷ میلیارد ریال بابت بیمه تکمیلی به این تعداد بازنشسته پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه بیمه تکمیلی یکی از دغدغه‌های بازنشستگان محسوب می‌شود، افزود: انتظار می‌رود به‌منظور تکریم از بازنشستگان و کاهش نگرانی‌های آن‌ها دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحت پوشش قرار دادن بازنشستگان دستگاه مربوط خود اقدام و یا کمک‌هزینه آن را به این صندوق واریز کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان سمنان بابیان اینکه از میزان پنج هزار و ۴۰۰ بازنشسته در سال ۷۷ اکنون بالغ‌بر ۱۹ هزار بازنشسته در استان وجود دارد، ابراز داشت: این در حالی است که تعداد کارمندان استان سمنان کمتر از ۱۰ هزار نفر گزارش می‌شود.

نیکدل در ادامه تصریح کرد: یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در زمره اولویت‌های دولت دوازدهم محسوب می‌شود که بر اساس برنامه ششم توسعه حقوق بازنشستگان ۸۵ درصد حقوق شاغلان تعریف‌شده است که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

وی بابیان اینکه ۲۵ کانون بازنشستگی در استان سمنان فعالیت دارد، افزود: تکریم از بازنشستگان در اولویت مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد زیرا این افراد پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام پایه‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی و انسجام نظام اداری کشور هستند که باید تجربیات آن‌ها در کالبد نظام مورداستفاده قرار گیرد.

 از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذی‌حجه به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج‌شده است.

 

ارسال نظر