شناسه خبر : 2436

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

ضرورت برخورداری بازنشستگان از بسته‌های حمایتی

ضرورت برخورداری بازنشستگان از بسته‌های حمایتی

جمشید تقی زاده گفت: در راستای تکریم از جایگاه بازنشستگان ضرورت دارد این قشر همانند شاغلین از بسته‌های حمایتی، تسهیلات رفاهی و بانکی برخوردار شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، جمشید تقی زاده در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی که با حضور خانواده بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تکریم از جایگاه بازنشستگان ضرورت دارد این قشر همانند شاغلین از بسته های حمایتی، تسهیلات رفاهی و بانکی برخوردار شوند.

وی همچنین با اشاره به نقش سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور باقدمتی بیش از ۶۰ سال گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بین نسلی، مشاع و حق الناس است که درحال حاضر بالغ بر ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده و به عبارتی دماسنج سیاست های رفاهی کشور است و بقا و حیات آن مستقیما با سرنوشت وزندگی نیمی از جمعیت کشور گره خورده است.

تقی زاده یکی از اصلی ترین خدمات این سازمان را تعهد پرداخت مستمری بازنشستگی و تأمین درمان بیمه شدگان دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار مستمری بگیر تحت پوشش دارد که این آمار با احتساب خانواده آنها به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد. براساس گزارش های ارایه شده این سازمان ماهانه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری معادل یک چهارم برابر یارانه ای است که دولت هر ماه پرداخت می کند که این نشان می دهد سازمان تأمین اجتماعی به رغم مشکلات اقتصادی همچنان به تعهدات خود در برابر ذینفعان پایبند و متعهد است.

وی سازمان تأمین اجتماعی را یک سرمایه ارزشمند ملی خواند و گفت: البته نباید با تصمیماتی که خارج از منطق اقتصادی این سازمان است تعادل منابع و مصارف آن برهم بخورد و آینده آن به خطر بیافتد بلکه این سازمان نیازبه عزم و حمایت همه جانبه دارد و این مقطع همه باید اعم از دولت و مجلس به آرامش و ثبات این سازمان بیمه ای کمک کنند و کارفرمایان عزیز نیز هم با پرداخت به موقع حق بیمه کارگران، تأمین اجتماعی را در اجرای وظایف و تعهداتش یاری رسانند.

تقی زاده همچنین با اشاره به برگزاری جلسات مشترک صندوق بازنشستگی و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسات موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نشانه امیدوارکننده ای از تعامل نمایندگان دولت با مجلس دیده می شود که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس این مطالبه بازنشستگان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگی دوره ای است که فرد باید در آرامش و آسایش و بابرخورداری از حقوق مناسب بتواند در کنار خانواده به آسودگی امرار معاش کند، اظهار داشت: اما هم اینک به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی بخشی از بازنشستگان کشور بعد از بازنشستگی ناچار به اشتغال مجدد هستند.

تقی زاده با ابراز امیدواری به اینکه با اجرای قانون همسان سازی که در برنامه ششم توسعه بر آن تأکید شده است مشکلات معیشتی بازنشستگان کاهش یابد افزود: البته در ماده ۱۴ برنامه ششم توسعه مکانیسم مالی اجرای قانون همسان سازی نیز ذکر شده و دولت باید سالانه ۱۰ درصد از بدهی خود را بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند که اگر محقق شود گام جدی در راستای بهبود وضعیت حقوقی بازنشستگان برداشته خواهد شد.

 

ارسال نظر