شناسه خبر : 2316

مدیرکل کمیته امداد بوشهر:

۱۴ میلیارد ریال بیمه خدمات درمانی به مددجویان بوشهری پرداخت شد

۱۴ میلیارد ریال بیمه خدمات درمانی به مددجویان بوشهری پرداخت شد

احمد لطفی از پرداخت ۱۴ میلیارد ریال به عنوان بیمه خدمات درمانی به مراکز درمانی طرف قرارداد کمیته امداد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، احمد لطفی گفت: یکی از وظایف کمیته امداد پرداخت هزینه‌های درمان مددجویان تحت حمایت در مواقع مراجعه به مراکز درمانی است

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ میلیارد ریال برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های فرانشیز دارو، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، نگهداری سالمندان و تأمین هزینه سفر و اقامت بیمار هزینه شده است.

وی به مراکز درمانی طرف قرار داد برای ارائه خدمات بیمه پایه به مددجویان اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ مرکز درمانی شامل بیمارستانهای دولتی و خصوصی، درمانگاه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و خصوصی، رادیولوژی و سونوگرافی با کمیته امداد قرارداد دارند.

لطفی خاطر نشان کرد: مهم ترین مراکز درمانی طرف قرارداد شامل ۱۶ بیمارستان های دولتی و خصوصی، ۵ مرکز درمانگاهی، ۳۵ داروخانه و ۵۵ پزشک عمومی و متخصص هستند که کلیه خدمات بستری و سرپایی پزشکی ویژه گروه هدف را انجام می دهند.

وی سهم پرداختی این نهاد به مراکز درمانی طرف قرارداد را در بخش اسناد بستری ۹۰  درصد و در بخش اسناد سرپایی ۷۰ درصد تعرفه دولتی عنوان کرد و گفت: اسناد پزشکی بیمه شدگان پس از ارائه خدمات توسط مراکز درمانی و کارشناسی لازم توسط اداره بهداشت ، بیمه های اجتماعی ودرمان این نهاد پرداخت می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۱ میلیارد ریال بابت اسناد بیمه‌ای در بخش خدمات پزشکی بستری و سرپایی به مراکز طرف قرارداد کمیته امداد پرداخت شده است.

لطفی از بهره‌مندی ۳۰ هزار خانوار از خدمات بیمه پایه خبر داد و افزود: طرح بیمه پایه برای مددجویان ساکن شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود و مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند.

 

ارسال نظر