شناسه خبر : 22953

اختصاصی چابک آنلاین؛

نرخ شکنی های موجود در صنعت بیمه با نظارت قوی تر برطرف می شود

نرخ شکنی های موجود در صنعت بیمه با نظارت قوی تر برطرف می شود

مدیرعامل شرکت بیمه نوین، تربیت نیروی انسانی کارآمد، تامین نرم افزارهای بیمه ای و استفاده از هوش مصنوعی را از دغدغه های مهم صنعت بیمه دانست و اظهارداشت: میزان هزینه کردن صنعت بیمه در بخش نرم افزار کمتر از نظام بانکی است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "حسین کریم خان زند"، تربیت نیروی انسانی کارآمد را یکی از بزرگترین دغدغه های صنعت بیمه برشمرد و گفت: امروزه جوانان توانمندی در صنعت بیمه کشور وجود دارند اما تعداد آنها برای جمعیت 80 میلیون نفری کافی نیست.

وی، دغدغه دوم صنعت بیمه را راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز صنعت بیمه و استفاده از هوش مصنوعی دانست و افزود: شرکت های بیمه برعکس بانک ها در نرم افزارهای بیمه ای هزینه نمی کنند درحالی‌که  باید هزینه کنند و با هوش مصنوعی هم آشنا شوند.

 مدیرعامل شرکت بیمه نوین، اظهارداشت: عدم نارضایتی مردم به عنوان خریداران محصولات بیمه ای، یکی از دغدغه های اصلی صنعت بیمه است و نارضایتی مردم از بیمه به همه سرایت می کند بنابراین صنعت بیمه در پرداخت خسارت های کوچک باید سرعت خود را بیشتر کند.

کریم خان زند، بیان کرد: نماینده و کارگزار بیمه، آینده  را به مردم می فروشند که نامشهود است بنابراین، باید تبحر زیادی در دانش بیمه داشته باشند.

وی، گفت: در بعضی از کشورها به ازای هر 1000 نفر یک نماینده بیمه وجود دارد اما درحال حاضر در کشور ما، بسیاری از نمایندگانی که از بیمه مرکزی کد نمایندگی گرفته اند چندان فعال نیستند و به شغل نمایندگی بیمه به عنوان یک شغل دوم نگاه می کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه نوین، اظهارداشت: به غیر از شرکت های بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا سایر شرکت های بیمه موجود در کشور جدید هستند و با توجه به عمری که از آنها گذشته تجربه کافی بر روی شرکت های بیمه ای جدید وجود ندارد، در عین حال می خواهیم با سرعت هم  عمل کنیم.

کریم خان زند، اذعان داشت: آزاد سازی نرخ  در صنعت بیمه باید با نظارت مالی همراه باشد درحالیکه توانگری مالی چندسال بعد مورد بحث  قرار گرفت اما به هرحال الان که این اتفاق افتاده بیمه مرکزی باید نظارت مالی خود را قوی تر و جدی تر کند.

وی معتقد است که اگر نظارت ها قوی تر شود نرخ شکنی هم در صنعت بیمه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه نوین، در خصوص کم بیمه گی سازمان ها و شرکت های دولتی گفت: در قوانین و بخشنامه های دولتی برای مدیران ضوابطی تعیین شده تا به اندازه کافی بیمه کنند اما دو عامل تغییرات نرخ ارز و تحریم ها در این مساله تاثیرگذار است.

کریم خان زند،  حاکمیت شرکتی، مدیریت ریسک و مجموع ریسک یک شرکت را از مسایل مغفول مانده صنعت بیمه دانست که باید راجع به آن فکر اساسی شود.

 

ارسال نظر