شناسه خبر : 22886

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه در دوران شیوع کرونا حمایتی از صنعت گردشگری نکرد/تعداد آژانس های مسافرتی فعال کشور نصف شد

صنعت بیمه در دوران شیوع کرونا حمایتی از صنعت گردشگری نکرد/تعداد آژانس های مسافرتی فعال کشور نصف شد

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران،اظهارکرد: در دوران شیوع ویروس کرونا،صنعت بیمه، سازمان مالیاتی و نظام بانکی هیچ کمکی به صنعت گردشگری نکردند.

 چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، حرمت الله رفیعی، درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: نوروز امسال برای صنعت گردشگری بد نبود اما اینگونه هم نبود که ظرف 15 روز اول فروردین ماه، ضرر و زیان و لطمات جبران ناپذیری که در دوران شیوع ویروس کرونا به دفاتر مسافرتی وارد شد، جبران شود.

وی،با بیان اینکه نوروز 1401 آغاز خوبی برای صنعت گردشگری بود، ادامه داد: اگر همین روند استمرار داشته باشد، پیش بینی می شود که تابستان هم برای حوزه گردشگری خوب باشد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، تصریح کرد: برآوردها اینگونه است که در تابستان سالجاری حدود یک سوم سال 97 توریست  وجود داشته باشدکه این آمار در زمینه ورود و خروج گردشگر است.

رفیعی، با اشاره به وضعیت اقتصادی عموم جامعه، افزود: شرایط اقتصادی مردم متفاوت شده و مسافری که در یکسال به کشورهای اروپایی سفر می کرد، الان توان سفر به کشورهای آسیایی را دارد و مسافری هم که توان سفر به کشورهای آسیایی را داشت، درحال حاضر فقط توان رفتن به سفرهای داخلی را دارد.

وی، خاطرنشان کردکه قبل از شیوع ویروس کرونا 5 هزارآژانس مسافرتی فعال در کشور وجود داشت که درحال حاضر کمتر از 2500 آژانس مسافرتی فعال وجود دارد یعنی بیش از 50 درصد دفاتر دیگر در عرصه گردشگری حضور ندارند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران،با بیان اینکه در دنیا تسهیلات ویژه برای صنعت گردشگری در نظر گرفته می شود،گفت: در کشورهای دیگر نه تنها بیمه رایگان است بلکه تسهیلات دیگری هم برای صنعت گردشگری وجود دارد اما شرکت های بیمه بازرگانی هم سازمان هایی خصوصی هستند و نیاز به درآمد و سودآوری دارند و کمکی از سوی دولت ندارند که بتوانند تسهیلات بیمه ای به صنعت گردشگری ارائه دهند.

وی، اذعان داشت که هرمسافری که بخواهد از یک مبدا به مقصدی برود حتما باید بیمه باشد و هواپیما اگر بیمه مسافر نباشد به لحاظ قانونی نمی تواند پرواز کند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، گفت: هر مسافری می تواند از بیمه نامه مسافرتی جدا از بیمه هواپیما و هتل استفاده کند و اگر به هردلیلی در خیابان یا مکانی دیگر آسیبی به وی وارد شد بتواند از بیمه استفاده کند که هزینه آن هم زیاد نیست.

رفیعی،تعداد اعضای انجمن متبوع خود را هزار نفر برشمرد و ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد آژانس هایی که مجوز آنها لغو شده وجود ندارد.

ارسال نظر