شناسه خبر : 21545

دانشجویان با ٣١٨ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

دانشجویان با  ٣١٨ هزار تومان  تحت پوشش بیمه  قرار می گیرند

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: دانشجویان با پرداخت ٣١٨ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شکوری روز سه‌شنبه در نشست خبری که در محل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قشر وسیعی از جامعه را دربرگرفته و همه جمعیتی که تاکنون تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار نگرفته‌اند از طریق بیمه‌پردازی می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گیرند.  

وی خاطرنشان کرد: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی کشور نیز بهره‌مندی از مقررات حمایتی تامین اجتماعی یک حق همگانی بوده و استفاده از امکانات بهداشتی، درمانی، مراقبت‌های پزشکی، بیمه بیکاری، بازنشستگی و از کارافتادگی باید برای همه شهروندان قابل دریافت باشد همچنین ماده یک قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ هم اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی را برای همه اقشار جامعه یک تکلیف قانونی عنوان کرده است.

شکوری افزود: بنابراین سازمان تأمین اجتماعی با بسط بیمه مشاغل آزاد، همه اقشار فاقد بیمه را نیز در صورت پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار خواهد داد.  

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین توضیح داد: این بیمه در سه نرخ ١٢ درصد، ١۴ درصد و ١٨ درصد به ترتیب با مبلغ ٣١٨ هزار تومان، ٣٧٢ و ۴٧٨ هزار تومان ارائه می‌شود و به منظور برخورداری از خدمات درمانی هم مستلزم پرداخت ٧١ هزار و ۶۰۰ تومان جهت استحقاق درمان خواهد بود.

ارسال نظر