شناسه خبر : 21527

بیمه هنرمندان حوزه مُد و لباس پیگیری می شود

بیمه هنرمندان حوزه مُد و لباس پیگیری می شود

رئیس کارگروه ساماندهی مُد و لباس فجر از پیگیری بیمه هنرمندان حوزه مد و لباس در قالب صدور یک دستورالعمل خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید مجید امامی در نشست رسانه‌ای یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، از پیگیری بیمه هنرمندان حوزه مد و لباس در قالب صدور یک دستورالعمل خبر داد و افزود: تقویت بخش بین‌الملل جشنواره، ادامه ممنوعیت مُدلینگ و شوی زنده لباس و ایجاد امکان نمایش تصاویر آثار یا محصولات در شرایط غیر متبرجانه، برنامه‌ریزی به منظور دستیابی به یک مدل مطلوب برای تبلیغات مرتبط با حوزه مد و لباس و احتمال برگزار نشدن جشنواره‌های لباس کودک و نوجوان و همچنین مُد و رسانه در ۶ ماهه نخست سال آینده به دلیل فشردگی برنامه‌ها از دیگر نکات مطرح شده در این نشست بود.
وی با اشاره به اینکه در ساختاری ارتقاء یافته، بنا داریم تا جشنواره مد و لباس فجر را به ایستگاه یازدهم برسانیم، اظهار داشت: لباس، شایع‌ترین کالای فرهنگی در میان مردم است که نه تنها عاملی به منظور پوشاندن بدن محسوب می‌شود بلکه یکی از غذا‌های اصلی روح و جسم آدمی بوده که ابعاد معنوی و فرهنگی بی‌شماری را شامل می‌شود. ما با تاریخ، سنت و از همه مهم‌تر میراث دینی بزرگانمان نه تنها می‌توانیم پاسخگوی نیاز داخلی باشیم بلکه می‌توانیم در امر سبک پوشش، الگویی برای جهانیان به شمار آییم.
امامی افزود: اگر روزی بتوانیم لباس اسلامی ایرانی را به کالایی صادراتی تبدیل کنیم موفق بوده‌ایم و خوشحال خواهیم شد اگر خانواده ایرانی، لباسی را بر تن کند که مزیت صادرات به سایر نقاط جهان را دارد و در یک استعاره می‌گویم که رویکرد ما، حرکت به سمت صادرات لباس از ایران اسلامی به دیگر نقاط جهان است.
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، هدف غایی این رویداد را دسترسی آحاد مردم جامعه به لباس زیبا، سالم، عفیفانه و ارزان دانست و اضافه کرد: تاکنون در جلسات مختلف به آسیب‌شناسی ادوار قبلی جشنواره پرداخته‌ایم و از دلایل به تعویق افتادن جشنواره می‌توان به همین نکته اشاره کرد البته بر این باور هستیم که بهمن یا اسفند در امر برگزاری جشنواره مد و لباس، زمان مناسبی برای تأثیر گذاری روی بازار نیست.
امامی با اشاره به اینکه همانگونه که تمام مردم از سراسر کشور، حق خرید بلیت برای تماشای فیلم‌های جشنواره فجر را دارند، درخصوص جشنواره مد و لباس نیز خواهان مشارکت سراسری در جریان برپایی نمایشگاه‌ها و ایجاد امکان همراهی تمام مردم با جشنواره هستیم حال آنکه جشنواره در بخش‌های علمی، رقابتی و غیر رقابتی و به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های سند راهبردی مد و لباس کشور این فرصت را فراهم خواهد آورد.
وی گفت: تجلیل از مفاخر، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، مستند سازی دانش بومی، تدوین تاریخ شفاهی مد و لباس و توجه به داشته‌های موجود در میان اقوام و بخش بین‌الملل از دیگر برنامه‌های جشنواره خواهد بود و امیدواریم طراحان و کارشناسان بخش‌های مختلف در تعامل با اصناف و صنعت بتوانند لباسی شایسته را در معرض فروش قرار دهند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر اینکه باید انگیزه پژوهشگران در سایر بخش‌ها شناسایی و تقویت شود، اظهار داشت: در تمام بخش‌ها، داوران اعتبار جشنواره خواهند بود و امیدواریم طراحانی که تعامل پذیر و رقابت پذیر فعالیت می‌کنند با حضور پر رنگ در این رویداد، فرصت ارتباط با اصناف و حضور هر چه بیشتر در جامعه با آثارشان را داشته باشند.
یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۱۷ تیر سال آینده مصادف با آغاز هفته عفاف و حجاب در بخش‌های مختلف علمی، رقابتی و غیررقابتی در برج میلاد تهران و در قالب برپایی نمایشگاه در دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر