شناسه خبر : 21437

سازمان های بیمه گر نیازمند منابع جدید هستند

سازمان های بیمه گر نیازمند منابع جدید هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای پوشش بیمه ای داروهایی که به تازگی افزایش قیمت داشته اند باید منابع جدید به سازمان های بیمه گر اختصاص پیدا کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رضایی افزود: منابع اعتباری سازمان بیمه گر در ابتدای هر سال مشخص شده و ثابت است، به عبارت دیگر منابع سازمان های بیمه گر به شکلی نیست که در طول سال بتواند متناسب با تورم افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه حق بیمه هر ساله تعیین شده و متناسب با میزان تورم، نرخ حق بیمه تغییر نمی کند.

وی اظهار داشت: باید هزینه ها پیش بینی و طبق قانون هر ساله سهم سازمان های بیمه گر در هر بخش مشخص شود؛ در بخش دارو، سازمان های بیمه گر طبق مصوبه هیات دولت متعهد بودند که ۱۵درصد افزایش قیمت دارو و بار مالی دارویی را متعهد شوند، خوشبختانه این تعهد توسط سازمان بیمه سلامت انجام شده و حتی بیش از ۲ برابرآن اعمال شده است.

رضایی تاکید کرد: سِیر افزایش قیمت دارو توسط کمیسیون قیمت گذاری در سازمان غذا و دارو، همچنان رو به تزاید بوده است؛ به طوری که قیمت بیش از ۵۳۶ قلم دارو در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: حدود ۴۵۰ قلم از ۵۳۶ قلم دارویی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت و تاکید شده است، تا زمانی که منابع جدیدی برای سازمان های بیمه گر تعریف نشده امکان پوشش بیمه ای داروی جدید فراهم نیست، اما در نهایت پس از پیگیری ها در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت مقرر شد که سازمان های بیمه گر، عضو کمیسیون قیمت گذاری دارو شوند، ضمن اینکه صرفا دارویی افزایش قیمت پیدا کند که سازمان های بیمه گر متعهد به پوشش بیمه ای آنها شود.

به گفته وی، همچنین برای افزایش قیمت دارو منابع اعتباری در نظر گرفته شود؛ لذا با این تصمیمات موضوع اختلافی میان سازمان غذا و دارو و سازمان های بیمه گر در بحث قیمت گذاری دارو حل خواهد شد.

بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو نیز چندی قبل در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت دارو چگونه اعمال می‌شود، گفته بود، افزایش قیمت‌ دارو با هماهنگی بیمه‌ها و سازمان غذا و دارو انجام می شود.

وی افزود: افزایش قیمت دارو سالانه اتفاق می‌افتد و در حال رایزنی با سازمان و برنامه و بودجه هستیم تا آن اقلام دارویی که افزایش قیمت داشته اند و هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند، توسط بیمه‌ها حمایت شوند.

ارسال نظر