شناسه خبر : 2140

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

جلوگیری از تحمیل هزینه‌های غیرضروری به بیمه‌ها/ نظارت جدی بر مراکز ارائه خدمات درمانی

جلوگیری از تحمیل هزینه‌های غیرضروری به بیمه‌ها/ نظارت جدی بر مراکز ارائه خدمات درمانی

حسینعلی شهریاری بر افزایش نظارت‌ها از سوی بیمه تاکید کرد و گفت: هزینه‌های غیرضروری در مراکز درمانی کم نیستند که با تحمیل آن به بیمه‌ها با توجه به کمبود منابع در نهایت نارضایتی بیمار را در پی خواهد داشت.

به گزارش چابک آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با آی‌هینا بر اجرای قانون از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: در قانون برنامه ششم موارد بسیاری پیش بینی شده است. در بیشتر مواقع مشکلاتی که در کشور ایجاد می‌شود به علت عدم اجرای قانون است. شاید برخی مواقع قوانینی که تصویب می‌شود از توان اجرایی دولت و وزارتخانه‌ها خارج باشد ولی ما انتظار داریم اگر قانونی در مجلس و قوانین برنامه سالیانه تصویب می شود، خارج از توان دولت است اعلام کند تا اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در صورتی که سیستم ارجاع به معنی واقعی در کشور اجرا شود، با منابع مالی موجود می‌توان خدمات قابل توجهی به شهروندان ارائه داد تا رضایتمندی آنان را جلب کنیم. البته در اینگونه مسائل بیماران و پزشکان می‌توانند همکاری داشته باشند به نحوی که جامعه پزشکی به وظیفه ذاتی خود به درستی عمل کند.

شهریاری گفت: برای مدیریت هزینه و برون رفت از مشکلات باید همکاری بسیاری میان وزارت بهداشت، بیمه‌ها و پزشکان وجود داشته باشد تا حدالامکان در این بخش هزینه تراشی صورت نگیرد. هزینه‌های غیرضروری در مراکز درمانی کم نیستند که با تحمیل آن به بیمه‌ها با توجه به کمبود منابع در نهایت نارضایتی بیمار را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر افزایش نظارت‌ها از سوی بیمه تاکید کرد و افزود: لازم است در بیمارستان‌ها و مراکز ارائه خدمت نظارت جدی از سوی بیمه‌ها صورت گیرد تا مشخص شود چه میزان از آزمایش‌ها، جراحی و سایر خدمات پزشکی واقعا برای بیمار ضرورت دارد که در صورت تحقق این موضوع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

ارسال نظر