شناسه خبر : 20781

کمک بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی به بیمه‌ها درخصوص تصادف‌های ساختگی

کمک بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی به بیمه‌ها درخصوص تصادف‌های ساختگی

رئیس سازمان پزشکی قانونی از کمک بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی به بیمه‌ها به علت تشخیص تصادف‌های ساختگی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  رئیس سازمان پزشکی قانونی از کمک بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی به بیمه‌ها به علت تشخیص تصادف‌های ساختگی در سال گذشته خبر داد.

دکتر عباس مسجدی در نشست خبری با بیان این که در ۲۰ شاخص در بررسی پرونده‌ها با پلیس همکاری داریم، افزود: در ۹ ماه امسال ۲۴۴ هزار و ۶۴۶ مصدوم بر اثر تصادف به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند و ۱۳ هزار و ۱۵۴ فوتی ناشی از تصادف داشتیم که رشد ۱۱ و هفت دهم درصدی دارد.

وی به حوزه معاینات اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۸۳۸ مورد معاینه سرپایی انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ و ۹ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مسجدی با اشاره به معاینات اجساد در ۹ ماهه امسال افزود: ۵۴ هزار و ۶۹۵ مورد در این بخش معاینه انجام شده که رشد ۱۲ و ۹ دهم درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در آزمایشگاه‌های تخصصی ۸۷ هزار و ۸۲۴ پرونده بررسی شده است، گفت: این میزان رشد ۲۶ و ۲ دهم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در حوزه کمیسیون‌ها ۲۲ هزار و ۷۵۹ پرونده در ۹ ماهه امسال بررسی شد که ۷ و ۱۴ دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به مصدومیت ناشی از منواکسیدکربن اشاره کرد و ادامه داد: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال ۴۱۵ مورد فوتی ناشی از گازگرفتگی داشتیم که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

مسجدی علت این کاهش را تبلیغات خوبی دانست که رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای مردم انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فوتی‌های ناشی از مصرف الکل هم گفت: این فوتی‌ها در سال گذشته رقم بالایی بوده، اما در ۹ ماهه امسال ۳۸۳ مورد گزارش شده است که کاهش ۶۰ درصدی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص آمار خودکشی هم گفت: آمار‌ها محرمانه است که به دادستانی کل کشور اعلام می‌شود و دادستانی نیز برای پیشگیری از این موضوع، آمار مربوطه را به مراجع تصمیم گیر اعلام می‌کند.

ارسال نظر