۴۶ درصد از متوفیان حوادث رانندگی، موتورسیکلت سواران بودند

۴۶ درصد از متوفیان حوادث رانندگی، موتورسیکلت سواران بودند

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: در ۶ ماه اول امسال حدود ۴۶ درصد از متوفیان حوادث رانندگی، موتورسیکلت سواران بوده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت به موضوع تصادفات موتورسواران اشاره و اظهار داشت: با بررسی آمار تصادفات منجر به فوت معابر شهر تهران در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، حدود %۴۶ متوفیان مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی افزود: حدود نیمی از متوفیان در بازه سنی ۱۸ سال تا ۳۰ سال هستند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

سرهنگ همه خانی گفت: نیمی از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی بوقوع پیوسته که بیشترین تصادفات در بزرگراههای امام علی(ع)، بزرگراه شهید چمران و بزرگراه امام رضا(ع) بوده است؛ همچنین در ۶۰% تصادفات رانندگان موتورسیکلت به عنوان مقصر حادثه شناخته شدند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به راکبات موتورسیکلت توصیه کرد: در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و از تردد در معابر بزرگراهی، تونل‌های شهری، خط ویژه اتوبوسرانی، پیاده روها و خط ویژه دوچرخه خودداری کنند.

همچنین ضمن روشن کردن چراغ جلوی موتورسیکلت، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

ارسال نظر