شناسه خبر : 20713

بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از عشایر در سال آینده

بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از عشایر در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به بیان توضیحاتی درباره مصوبات جدید کمیسیون متبوع خود پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع درباره مصوبات نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: نمایندگان با تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های واردات خودرو برای بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از عشایر بدون بیمه باقیمانده موافقت کردند و به این ترتیب تمام عشایر بیمه می‌شوند.

کمیسیون تلفیق موافقت کرد از محل اخذ عوارض از عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و.. مبلغ ۱۰ درصد برای تولید بازی‌های رایانه‌ای به سازمان بسیج اختصاص داده شود. این سخنان سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره مصوبات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت.

کمیسیون تلفیق ۵ هزار میلیارد ریال از محل واردات خودرو را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در راستای توسعه و نگهداری و به روز رسانی سامانه قرارداد الکترونیک وکالت اختصاص داد.

کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ همچنین با تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد‌های ایجاد شده در بحث عوارض سیگار به فرماندهی انتظامی اختصاص یافت تا در تامین گشت‌های انتظامی و تجهیزات ایستگاه‌های ایست و بازرسی موافقت کرد.

به علاوه یک درصد از محل درآمد‌های حاصل از عوارض خودرو و فروش سیگار را به شکل مساوی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی جهت اشتغال محرومان اختصاص داده می‌شود.

در نشست امروز کمیسیون تلفیق موافقت شد، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر مصرف سیگار بابت کاهش سود تسهیلات مسکن (خرید و ساخت) جوانان به صندوق ملی مسکن واریز شود.

کمیسیون تلفیق مصوب کرد مبلغ یک هزار میلیارد تومان جهت اجرای قانون تولید دانش بنیان به معاونت علمی تخصیص داده می‌شود. مبلغ یک هزار میلیارد تومان جهت ساخت خوابگاه به خصوص خوابگاه متاهلی در اختیار وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس بر اساس قانون، باید به تصویب نمایندگان در نشست علنی پارلمان و تأیید شورای نگهبان برسد و سپس وارد مرحله اجرا شود.

ارسال نظر