شناسه خبر : 20658

راهنمای استعلام و قیمت خرید بیمه موتور با بیشترین تخفیف در پایان سال ۱۴۰۰

حدود 70 درصد موتورسواران اصلاً بیمه شخص ثالث ندارند. این یک خبر عادی نیست؛ بلکه فاجعه است. یکی از نگرانی‌های جدی راننده هر وسیله نقلیه‌ای اعم از اتومبیل یا موتورسیکلت، تصادفات منجر به خسارت جانی یا خدای نکرده فوت سرنشینان یا عابر پیاده است. اتفاقی که می‌تواند بار مالی کمرشکنی به راننده وارد کند و بعضا باعث حبس و زندانی شدن او نیز بشود. به همین منظور سال‌هاست که تمامی خودروها برای تردد در خیابان‌ها و جاده‌های عمومی ملزم به داشتن بیمه شخص ثالث شده‌اند و عدم همراه داشتن این بیمه می‌تواند جریمه‌های سنگینی را روی دوش شما بگذارد. از آنجا هم که داشتن بیمه شخص ثالث موتور به شرط داشتن گواهینامه است، از این رو، بیشتر راکبان هم بیمه ندارند. همچنین اینکه گاهی حق بیمه موتور گاهی چنان سنگین می‌شود که راکب قادر به پرداخت آن نیست و ترجیح می‌دهد تا بدون بیمه در شهر با موتور تردد کند؛ اما یکی از دلایلی که کمتر به آن توجه می‌شود، فراموشی تمدید بیمه شخص ثالث است. از آنجا که راکب موتور بیشتر زمان خود را با موتور در شهر تردد می‌کنند و حتی کارشان هم با این دستگاه است، برای همین احتمال اینکه فراموش کنند، زیاد است. در حقیقت زمانی یادشان می‌افتد که از تاریخ اعتبار زمان زیادی گذشته و باید برای تمدید جریمه دیرکرد را هم بپردازند. حالا این سؤال وجود دارد که آیا راهکاری هست که موتورسوار تمدید بیمه‌نامه خود را فراموش نکند؟ در ادامه به این سؤال پاسخ کامل داده‌ایم. راهکاری که به شما هشدار لازم را برای تمدید بیمه‌نامه می‌دهد.

بیمه موتور چیست؟

اول از همه باید گفت که بیمه موتور چیست و چرا اصلاً باید به آن توجه کرد. متأسفانه باید گفت که یکی از دلایل توجه نکردن مالکان موتور به خرید و تمدید بیمه‌نامه خود، ندانستن اهمیت آن است.

بیمه موتور خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد. اشخاص ثالث شامل راننده و سرنشینان خودروی مقابل، راکب و ترک‌نشین موتور مقابل، عابران و همچنین ترک‌نشین خود موتور مقصر است. از آنجا که موتور یک وسیله مخاطره‌آمیز است و علاوه بر اینکه خود آسیب جدی می‌بیند، خسارت زیادی را هم به افراد و اموال ثالث وارد می‌کند.

پوشش‌های بیمه موتور شامل موارد زیر است:

  • پوشش خسارت جانی به افراد ثالث که شامل فوت، ازکارافتادگی موقت و دائمی، شکستگی، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی است.
  • پوشش خسارت مالی به خود و اموال شخص ثالث است.

البته پوشش دیگری هم وجود دارد که در چند سال گذشته اضافه شده و آن حوادث راننده است. در این پوشش، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده و راکب هم تحت پوشش قرار می‌گیرد.

چرا بیمه موتور ضروری است؟

تعداد موتورسوارانی که علیرغم دانستن اجباری بودن بیمه شخص ثالث موتور آن را خریداری نمی کنند، زیاد است. باید به این افراد اهمال کار عزیز یادآوری کنیم:” نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت جریمه روزانه را در پی دارد”. اگر حادثه ای رخ دهند و شرایط زیر حاکم باشد، شرکت بیمه به راننده مقصر فاقد بیمه موتور خسارتی پرداخت نخواهد کرد:

  • رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر و روانگردان انجام شده باشد.
  • تصادف عمدی باشد
  • راننده، موتورسیکلت را دزدیده باشد یا با سند و مدرک ثابت شود که او از مسروقه بودن موتور اطلاع داشته است.

حالا اگر زیان‌دیده باشند، می‌توانند از بیمه شخص ثالث طرف مقابل خسارت را دریافت کنند؛ اما در واقعیت باید گفت که بیشتر راکبان در تصادف مقصر هستند و خسارت زیادی را به شخص مقابل وارد می‌کنند. با توجه به اینکه نرخ دیه هر سال افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر در ماه حرام و غیر حرام به ترتیب برابر با 640 و 480 میلیون تومان است و از طرفی میزان خسارت جانی هم بر اساس نرخ دیه مشخص می‌شود، از این رو، اگر موتورسوار بیمه نداشته باشد، باید تمام خسارت را از جیب خود بپردازد. اگر هم توان پرداخت نداشته باشد، با قانون طرف حساب است؛ آن هم فقط به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث و توجه نکردن به تمدید به موقع آن.

2

بیمه موتور برای همه انواع مختلف موتور الزامی است.

 

چرا باید بیمه موتور به موقع تمدید شود؟

بیمه موتور الزامی است و همه راکبان باید داشته باشند. البته چند سالی است که موتورهای جدید با بیمه شخص ثالث مانند خودرو به مالکان تحویل داده می‌شوند؛ اما خیلی مهم است که به موقع تمدید شود. در صورت تمدید نشدن به موقع آن، عواقب زیر در انتظار مالک موتور است:

  • در صورتی که تصادف کند، باید تمامی خسارت را از جیب بپردازد؛
  • پلیس در صورت مشاهده، موتور را به پارکینگ منتقل خواهد شد؛
  • موتورسوار باید همیشه استرس داشته باشد؛
  • از همه مهم‌تر اینکه باید جریمه دیرکرد بپردازد.

جریمه دیرکرد موتور

همانطور که در بالا هم نوشتیم، یکی از دلایلی که موتورسواران خیلی اقدام تمدید به موقع موتور خود نمی‌کنند، هزینه بالای آن است؛ به ویژه زمانی که بیمه آن‌ها هم شامل جریمه دیرکرد می‌شود. جریمه دیرکرد موتور برای 365 روز حساب می‌شود و در صورتی که موتورسوار بیش از یک سال هم بیمه خود را تمدید نکرده باشد، به اندازه همان 365 روز، جریمه دیرکرد را پرداخت خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، چگونگی محاسبه جریمه دیرکرد موتور است. میزان جریمه دیرکرد بر اساس نوع موتور متفاوت است که در سال 1400 به صورت زیر محاسبه می‌شود:

انواع موتور

میزان جریمه دیرکرد روزانه (تومان)

گازی

1318

دنده‌ای تک سیلندر

1610

دنده‌ای دو سیلندر

1768

سه چرخ

1902

 

 

 

 

 

 

 

 

3

تمدید به موقع بیمه موتور : آسودگی خیال حین رانندگی با این وسیله نقلیه

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد.

برای خرید ارزان ترین بیمه موتورسیکلت با بیشترین تخفیفات به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

چگونگی تمدید به موقع با بیمه دات کام

با توجه به اجباری بودن بیمه و افزایش نرخ دیه، الآن دیگر بیشتر موتورسواران متوجه اهمیت بیمه شخص ثالث شده اند. از این رو برای آن‌ها تمدید به موقع خیلی مهم است. وقتی بیمه‌نامه به موقع تمدید شود، نه تنها موتورسوار نیازی نیست تا جریمه دیرکردی را بپردازد، بلکه دیگر استرسی هم در هنگام تصادفات یا ضبط دستگاه توسط پلیس را نخواهد داشت.

بیمه دات کام، سامانه فروش انواع بیمه‌نامه، این امکان را برای موتورسواران ایجاد کرده است تا سر موقع بیمه‌نامه خود را تمدید کنند. با استفاده از قابلیت یادآوری بیمه، فقط کافی است که راکبان اطلاعات خود و تاریخ اتمام بیمه‌نامه را وارد کنند. یک هفته مانده به تاریخ سررسید برای آن‌ها پیامکی جهت یادآوری ارسال خواهد شد. همچنین اینکه از طرف شرکت با آن‌ها هم تماس گرفته می‌شود.

حالا بعد از یادآوری، نوبت خرید بیمه‌نامه معتبر است. مالکان موتورسیکلت با استفاده از سامانه بیمه دات کام می‌توانند بیمه موتور را به راحتی استعلام و مقایسه کنند. برای این کار بعد از ورود به سایت bimeh.com و بخش بیمه موتور، به راحتی می‌توان بیمه را خریداری و تمدید کرد.

 

ارسال نظر