شناسه خبر : 20654

سالانه ۴۵۰ هزار هکتار چوب مورد نیاز از طریق واردات تامین‌ می شود

سالانه ۴۵۰ هزار هکتار چوب مورد نیاز از طریق واردات تامین‌ می شود

گفت: سالانه ۴۵۰ هزار هکتار چوب مورد نیاز از طریق واردات و مابقی از طریق زراعت چوب تامین‌ می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پور مقدم گفت: در برنامه ششم توسعه مصوب شد که سطحی معادل ۷۵ هزار هکتار زراعت چوب انجام شود که تا پایان سال گذشته سطحی معادل ۴۰ هزار هکتار به زیر کشت گونه‌های سریع الرشد رود.

به گفته مجری طرح توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، تا پایان سال در راستای توسعه زراعت چوب با جهش قابل قبول و حرکت جهادی، ۴۰ هزار هکتار دیگر به زیر کشت می رود.

او گفت: طی برنامه ۱۰ ساله قرار است ۳۰۰ هزار هکتار به زیرکشت گونه‌های سریع الرشد رود و پیش بینی ها برآن است که به ازای هر هکتار ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر مکعب چوب تولید شود. سالانه ۶ میلیون مترمکعب چوب در کشور تولید می‌شود که حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب از طریق واردات و بخش عمده از محل زراعت چوب تامین می شود.

طرح زراعت چوب از سال ۸۴ به عنوان یکی از طرح های تسهیلاتی سازمان جنگل ها به مرحله اجرا در آمد و با توقف بهره برداری چوبی از جنگل های شمال و قانون تنفس جنگل جدی شد.

طرح زراعت چوب با استفاده از آب های نامتعارف، پساب شهری و صنعتی کشتارگاه ها و آب های فاضلاب تصفیه نشده در حال انجام است که در این راستا نهال‌های اصلاح نژاد و سریع الرشد به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

طی یک چشم انداز ۱۰ ساله قرار است که ۱۰ میلیون مترمکعب از طرح زراعت چوب تامین شود که در صورت تحقق صنایع کاغذسازی به خودکفایی می رسد.

ارسال نظر