شناسه خبر : 20491

مدیرعامل بیمه تعاون:

شبکه فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها حداکثر ۵ درصد سهم بازار را کسب می‌کنند

شبکه فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها حداکثر 5 درصد سهم بازار را کسب می‌کنند

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: در خصوص فعالیت استارتاپ‌ها در صنعت بیمه اغراق می‌شود؛ گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به ۵ درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون در خصوص وضعیت فعلی شبکه فروش، گفت: شبکه نماینده‌های بیمه تعاون نوپا و جوان هستند و با قدرت و کیفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در کنار آنها با کارگزاران برخطی که دارای مجوز از بیمه مرکزی هستند، همکاری کرده و بیمه‌نامه‌ها را عرضه می‌کنیم.

مظلومی در رابطه با چالش‌های موجود میان شبکه فروش سنتی و آنلاین، گفت: ما به عنوان شرکت بیمه مشکلی در این زمینه نداریم؛ البته راجع به فعالیت استارتاپ‌ها بزرگنمایی می‌شود، این در حالی است که کارگزاران آنلاین صرفا 2 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و 98 درصد بیمه‌نامه‌ها همچنان به شکل و شیوه قبل عرضه می‌شود.

وی افزود: فعالیت استارتاپ‌ها به گونه ای منعکس می‌شود که گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به 5 درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.

مدیرعامل بیمه تعاون بیان کرد: تحول دیجیتال صرفا مربوط به بخش فروش بیمه‌نامه‌ها نمی‌شود و قسمت‌های مختلفی اعم از خسارت، ارزیابی، بازدید اولیه و کارشناسی را شامل می‌شود. بیمه تعاون نیز در بخش خسارت و بازدید اولیه بیمه‌های اتوموبیل به سمت دیجیتالی شدن حرکت و اپلیکیشن‌های جدیدی در این زمینه آماده کرده است.

ارسال نظر