شناسه خبر : 20407

صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ۳۰۰ میلیارد تومان از توانیر طلب دارد

صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان  ۳۰۰ میلیارد تومان از توانیر طلب دارد

مدیر کل امور مشترکین شرکت توانیر گفت: در قبوض برق تمام استان‌ها مبلغ ۱۰ هزار تومان برای صندوق بیمه حوادث طبیعی درج شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ​آقای عبدالامیر یاقوتی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: در قبوض برق تمام استان‌ها مبلغ تعیین شده برای صندوق بیمه حوادث طبیعی درج شده است که از مبلغ ۱۰ هزار تومان، ۸ هزار تومان در قبوض درجه شده و دو هزار تومان بعدی در دوره آخر که از ابتدای بهمن تا پایان اسفند می‌باشد درج خواهد شد.
وی ادامه داد: زمان وصول این مطالبات با تاخیری انجام می‌شود که تاکنون بر اساس حسابرسی حدود ۶۰ میلیارد تومان می‌باشد و تمام وجوه دریافتی از کل قبوض در گردش خزانه انجام می‌شود.

آقای یاقوتی گفت:​ بر اساس قانون آنچه که وصول می‌شود قابل پرداخت است بنابراین تاکنون ۶۰ میلیارد تومان سند دارد که قابلیت پرداخت دارد، ولی به مرور زمان که مطالبات وصول می‌شود این مبالغ افزایش پیدا می‌کند احتمالاً​ تا دو ماه بعد از سال ۱۴۰۱ به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم البته برخی از مشترکان بخشودگی دارند.
مدیر کل امور مشترکین شرکت توانیر خاطر نشان کرد: مبلغ وصول شده نزد خزانه می‌باشد و امکان برداشت وجود دارد.
رئیس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان هم درباره عدم تعهدات در تامین صندوق بیمه حوادث طبیعی افزود: قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بعد از ۱۰ سال در آذر ۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله وزارت اقتصاد برای اجرا ابلاغ شد.
وی ادامه داد: این قانون یکسری الزامات شامل اساسنامه و آیین نامه داشت که به تازگی تصویب شده است.
آقای مرادپور گفت: بر اساس اطلاعات، توانیر باید در پنج مرحله مبلغ ۱۰ هزار تومان را از تمامی واحد‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق دریافت کند که بیشتر استان‌ها این مبلغ را در قبوض درج کردند و حدود ۷ تا ۸ استان هنوز اقدام به درج این مبلغ نکردند.
رئیس هیات عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی دارای انشعاب برق در کشور داریم که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از توانیر طلب داریم که تاکنون وصول نشده است و امیدواریم روز دوشنبه بخشی از آن واریز شود همچنین دولت باید حدود ۹ برابر این عدد که ۲۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود را تامین کند که رایزنی‌های لازم را با سازمان برنامه و وزارت اقتصاد انجام دادیم که یک بخش اندکی شامل ۱۰ میلیارد تومان را واریز کردند و مابقی را در دستور کار قرار دادند و امیدواریم تا پایان سال این منابع تامین شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد ذیحسابی توانیر مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان که تاکنون از مشترکان وصول شده را روز شنبه به حساب خزانه واریز کنند تا خزانه هم به حساب صندوق واریز کند و بعد از آن سازمان برنامه باید سهم دولت را پرداخت کند.

ارسال نظر