شناسه خبر : 20263

بیمه اجباری شامل تمام مکان های قانونی و غیرقانونی ساخته شده می‌شود

بیمه اجباری شامل تمام مکان های قانونی و غیرقانونی ساخته شده می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به آیین نامه اجرایی بیمه اجباری ساختمان های مسکونی از اوایل سال آینده در برابر حوادث غیرمترقبه، گفت: انجام این کار بار مسوولیت و هزینه های دولت را هنگام وقوع چنین حوادثی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت الله مهدیخانی روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به خطرپذیری کشورمان در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه، لزوم اجباری کردن بیمه ساختمان های مسکونی در برابر این نوع سوانح از سال ها پیش مطرح بود که خوشبختانه این مساله از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و به زودی نیز به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وقوع هر نوع حادثه و سوانح غیرمترقبه از قبیل آتش سوزی، سیل و زلزله، خسارت دیدگان برای جبران خسارت های خود تنها امیدشان به دولت و دستگاه های مختلف اجرایی بود در حالی که چنین وظایفی هیچگاه در شرح خدمات این حوزه تعریف نشده است. 

این مسوول بحران تصریح کرد: براین اساس، مالکان هر یک از واحدهای مسکونی برای سال نخست ۱۰ درصد از کل مبلغ بیمه را تقبل و ۹۰ درصد دیگر نیز به صورت متمرکز از سوی مدیریت بحران کشور به حساب بیمه مرکزی واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: این روند به صورت معکوس تا ۱۰ سال ادامه پیدا خواهد کرد و هر سال ۱۰ درصد به مبلغ بیمه مالکان بناهای مسکونی افزوده و به همین میزان نیز از حساب ستاد مدیریت بحران کشور کاسته خواهد شد و از سال یازدهم کل مبلغ بیمه از مالکان دریافت می شود.

به گفته این مسوول، همه ساله میزان سهم بیمه مالکان ساختمان های مسکونی در قبوض برق آنان لحاظ خواهد شد.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: بیمه اجباری واحدهای مسکونی شامل تمام مکان های قانونی و غیرقانونی ساخته شده ای می شود که قبض برق برای آن صادر می شود.

وی اظهار داشت: با اجباری شدن بیمه ساختمان ها در هنگام بروز بلایا شهروندان نگرانی بابت بازسازی و ساخت خانه هایشان نخواهند داشت.

ارسال نظر