شناسه خبر : 19969

مرشدان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بیمه می‌شوند

مرشدان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای  بیمه می‌شوند

دبیر فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۰ مرشد ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بیمه نشده‌اند، گفت: اجرای طرح بیمه مرشدان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در دستور کار وزارت ورزش و جوانان است و تا ۶ ماه آینده این افراد بیمه می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین، مسعود ملکی، افزود: هم‌اکنون ۲۰۰ نفر از مرشدان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور بیمه شدند.

وی با اشاره به اینکه مرشدان ورزش‌های زورخانه‌ای و  پهلوانی به عنوان اقشار زحمت‌کش و کم‌درآمد حوزه ورزش هستند، گفت: کمک به رفع مشکلات این افراد و همچنین رفع مشکلات زورخانه‌ای بخش خصوصی از سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۹۰۰ زورخانه در کشور فعال است که بیش از ۳۶ هزار ورزشکار در این زورخانه‌ها مشغول ورزش و تمرین هستند که از این تعداد بالای ۱۸ هزار ورزشکار بیمه و ثبت سامانه هستند.

ملکی درباره حمایت از بخش خصوصی گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از ورزش‌های قدیمی است که از قدیم بخش خصوصی در این حوزه فعالیت داشته است و این اماکن به صورت خصوصی اداره می‌شدند که با تعامل و رایزنی با مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان حمایت از این بخش در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، این ورزش درآمد آنچنانی ندارد و هزینه‌های جاری این اماکن از جمله هزینه آب، برق و گاز بر اساس تعرفه بخش تجاری حساب می‌شود که این تعرفه‌ها معقول نیست و باید در دریافت تعرفه‌های این اماکن تجدید نظر انجام شود.

وی به راهبردی کردن برنامه‌ها و تدوین سند کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت در حوزه استعدادیابی، آموزش و فرهنگی در این فدارسیون اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۳۶ دوره آموزشی برای ورزشکارن برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴ دوره دیگر نیز برگزار شود.

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی به برگزاری ۱۱۰ دوره آموزشی درسال آینده اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی و مسابقات یک گام در راستای استعدادیابی در این رشته ورزشی است.

دوره آموزش مربیگری درجه سه با حضور ۳۰ مربی و ورزشکار در شهرکرد برگزار شد

رییس هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت:دوره آموزش مربیگری درجه ۳ برای مربیان و ورزشکاران این رشته برگزار شد و در این دوره آموزشی ۳۰ نفراز مربیان و رزشکاران این رشته حضور داشتند.

به نقل از ایرنا، سهراب مهدیان افزود: هم اکنون ۱۲هیات زورخانه‌ای و پنج زورخانه و ۶ سالن ورزشی در مناطق مختلف استان برای ورزش زورخانه‌ای فعال است.

ارسال نظر