شناسه خبر : 19794

بودجه دانشگاه تهران کمتر از ۳۰ درصد افزایش یافت

بودجه دانشگاه تهران  کمتر از ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه افزایش ۳۰ درصدی بودجه در لایحه ۱۴۰۱ کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، گفت: برای اینکه کمبودهایمان را جبران کنیم به ۵۰‌ درصد رشد بودجه نیاز داریم.

به گزارش چابک آنلاین، محمد مقیمی، درباره وضعیت بودجه دانشگاه تهران در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها این‌طور بیان شده که بودجه دانشگاه تهران رشد خیلی زیادی داشته در حالی که این‌طور نیست.

رئیس دانشگاه تهران افزود: موضوع از این قرار است که ردیف‌های بودجه‌ای دانشگاه تهران در لایحه بودجه امسال در یک ردیف تجمیع شده است و رسانه‌ها این بودجه تجمیع شده را با یکی از ردیف‌های سال گذشته مقایسه می‌کنند که در واقع یک اشتباه محاسباتی است.

به نقل از مهر، مقیمی با بیان این مطلب که بودجه دانشگاه تهران در لایحه ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: قطعاً برای اینکه کمبودهایمان را جبران کنیم به ۵۰ درصد رشد بودجه نیاز داریم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که مجلس بتواند این میزان افزایش را اعمال کند تا بتوان وضع موجود دانشگاه را اصلاح کرد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود، ترم تحصیلی آینده به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین افزایش ۳۰ درصدی بودجه، کفاف هزینه‌های دانشگاه تهران و حتی سایر دانشگاه‌ها را نخواهد داد.

مقیمی با اشاره به اینکه بخش دوم بودجه همسان سازی حقوق اساتید هنوز به دانشگاه‌ها تخصیص نیافته است، ادامه داد: با توجه به عدم تخصیص بودجه همسان سازی، حقوق را از طریق اعتبارات سایر بخش‌ها و واحدهایمان اختصاص داده‌ایم که به صورت قرض گرفتیم و باید بازگردانیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان این مطلب که ماه گذشته برای پرداخت حقوق اساتید علاوه بر بودجه عمومی، ۲۳ میلیارد تومان از منابع داخلی خودمان اختصاص دادیم، تصریح کرد: در بخش حقوق و پرداختی اساتید، برای سال جاری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کسری داریم.

وی با اشاره به انجام مذاکرات با دولت برای تخصیص ۱۱۰ درصد یا ۱۱۵ درصد بودجه تا پایان امسال گفت: اگر این میزان بودجه به دانشگاه تخصیص یابد، می‌تواند کسری بودجه دانشگاه در بخش حقوق‌ها را پوشش بدهد اما در بخش هزینه‌های جاری، عمرانی، تملک دارایی و تجهیزات و تعمیرات همچنان صفر هستیم و هیچ اعتباری نداریم و هرچه داریم، بابت حقوق و مزایا پرداخت می‌کنیم.

ارسال نظر