شناسه خبر : 19537

اختصاصی چابک آنلاین؛

استارت آپ های بیمه ای به خوبی سازماندهی نشده اند

استارت آپ های بیمه ای به خوبی سازماندهی نشده اند

رئیس پژوهشکده بیمه اظهارداشت: مشارکت شرکت های بیمه در تامین مالی و استفاده از ابزارهای تامین مالی اوراق بهادار دولتی می‌تواند تا اندازه ای ماهیت سرمایه گذاری شرکت های بیمه و را تحت تاثیر قرار دهد.

 چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "حمید کردبچه"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، تحول دیجیتال را موضوع نسبتا جدیدی در صنعت بیمه خواند و گفت: ، نه در ایران بلکه حتی در صنایع بیمه کشورهای پیشرفته ای مثل آلمان و چین بیشتر از چندسال از تحول دیجیتال نمی گذرد.

وی، بیان کرد:تحول دیجیتال در صنعت بیمه یعنی کاربرد فناوری های بسیار پیشرفته در تمامی فرآیندها، شرایط و مدل کسب و کار بیمه، شامل علم داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و رایانش ابری که به کار گرفتن مجموعه آنها تغییر شرایط بیمه گری و فعالیت های بیمه ای ایجاد می کند که به آن تحول دیجیتال گفته می شود.

رئیس پژوهشکده بیمه، اذعان داشت که تحول دیجیتال در صنعت بیمه دنیا خیلی قدیمی نیست و در3تا4 سال اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته  و در ایران هم اقدامات خوبی انجام شده اما هنوزدر ابتدای کار است.

کردبچه، افزود: در حوزه فروش و بازاریابی صنعت بیمه، وجود استارت آپ ها خیلی کمک کننده بوده  اگرچه مشکلاتی دارند و هنوز به خوبی سازماندهی نشده اند اما اقدامات خوبی بوده است.

وی،اضافه کرد: تحول دیجیتال در  صدور بیمه نامه، عملیات بیمه گری، ارزیابی خسارت و مجموعه اینها می تواند شرایط کسب و کار بیمه را ارتقا داده و به توسعه بیمه در کشور و ارتقا نقش بیمه در اقتصاد کشور کمک کند.

رئیس پژوهشکده بیمه، به رونق سال گذشته بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در زمان رونق بازار سرمایه هرکس که در آن حضورداشت از جمله شرکت های بیمه سود خوبی کسب کردند.

کردبچه، اظهارداشت: البته اگر شرکت های بیمه بخواهند دربخش سرمایه گذاری در بازار بورس موفق تر باشند باید درزمینه ابزارهای نوین اوراق بهادار سازی، کارهای جدی تری انجام شود و بیمه مرکزی و شرکت های بیمه از این ابزارها استفاده کنند.

وی، ادامه داد: شرکت های بیمه باید برای تبدیل پرتفوی دارایی‌های خود به اوراق بهادار مناسب قابل مبادله در بورس و تامین مالی از این طریق کار کنند که در این زمینه اقدامات خوبی انجام  شده ولی تا اندازه ای ضعیف است.

رئیس پژوهشکده بیمه،معتقد است که مجموع موارد مذکور می تواند ابزارهایی را در اختیار شرکت های بیمه قرار دهد که به آنها در ارتقای سهم از بازار بورس کمک کند.

ارسال نظر