شناسه خبر : 19190

بیمه قالیبافان بر اثر دیرکرد قطع نمی شود

بیمه قالیبافان بر اثر دیرکرد قطع نمی شود

رییس مجمع نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی با اشاره به ارزیابی ۱۰۰ روزه عملکرد دولت گفت: دولت سیزدهم دولت کارآمد و پای کار است و تلاش های فراوانی برای بهبود وضعیت انجام داده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: دولت در هیچ موضوعی بی تفاوت نیست و زحمات زیادی را می کشد .

وی افزود: برای حفظ پایه پولی و تلاش برای افزایش حداقلی آن تلاش های خوبی انجام شده است تا روند امور به خوبی پیش رود اما افزایش شدید پایه پولی در اواخر دولت قبل موجب شده تا برخی اقدامات اعتباری منبع نداشته باشد و تحقق نیابد. 

فرهنگی ادامه داد: البته اقدامات دولت جدید بر پایه منطق بوده و حضور رییس جمهوری به صورت میدانی در بطن حوادث و در میان مردم موجب انتقال سریع مشکلات و رفع آنها می شود. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت در مورد عملکرد دولت در خصوص واکسیناسیون گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم روند واکسیناسیون به خوبی پیشرفته است و سرعت واردات در کنار تولید داخلی واکسن و واکسیناسیون عمومی در کشور بسیار چشمگیر است.

وی با تاکید بر اینکه انتصاب مدیران استان باید از افراد توانمند و همگرا با دولت استفاده شود، یادآور شد: رشد و توسعه آذربایجان شرقی از هر چیزی برای ما مهمتر است و هر انتقادی هم که داشتیم در حمایت از دولت بوده است. 

فرهنگی با اشاره به برخی انتصابات در وزارت علوم، گفت: شاخص و توانایی های علمی، توانمندی افراد و همسو بودن با دولت لازمه انتصابات در دانشگاه ها و وزارت علوم است تا تصمیم گیری در خصوص نظام پژوهش، ساختار علمی کشور و دانشگاه های معتبر  به درستی پیش برود که البته این نقد مورد توجه مسوولان قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه سوابق تنها معیار نیست، ادامه داد: عملکرد، بازدهی و کارآمدی مجموعه نیز باید در انتصابات مدیران مورد توجه قرار گیرد البته معتقد به دخالت در انتصابات و معرفی افراد نیستم ولی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی علاقمند به انتخاب مدیران کارآمد برای توسعه استان است و به طور کلی معیارهای انتخاب مدیر باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد. 

فرهنگی همچنین جدیت در مجموعه استان را مثبت دانست و روند رشد و توسعه استانی را خوب ارزیابی کرد و افزود: انتخاب استاندار کنونی به نفع استان شد که در آینده فواید آن را در حوزه های مختلف خواهید دید. 

وی همچنین در خصوص کنترل قیمت ها، تورم و ثبات قیمت ها گفت: اگر نقدینگی مدیریت و ارزش پایه پولی کنترل شود تورم هم قابل کنترل خواهد بود. 

آلایندگی نیروگاه تبریز با درخواست از دادستانی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در اوایل سال در خصوص آلایندگی هوای تبریز توسط نیروگاه این کلانشهر با دادستان تبریز گفت و گو شد و به خاطر ترک سه فعل از طرف نیروگاه، درخواست پیگرد انجام شد که علاوه بر آلایندگی، شاهد مصرف بالای آب برای خنک کردن نیروگاه به رغم تنش آبی و کمبود آب در تبریز و عدم بازچرخانی آن و مصرف بیش از حد گاز در این نیروگاه بودیم. 

فرهنگی اظهار کرد: دادستان نیز از آغاز پی گیری این مشکل خبر داده است.  

وی همچنین یادآور شد: آلودگی هوا و شرایط نیروگاه تبریز یکی از موضوعات روز است که از طرف وزارت خانه‌های نفت، نیرو و کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این موضوع به  وزارت کار و رفاه مربوط است زیرا مالکیت نیروگاه در اختیار صندوق بازنشستگی و هولدینگ تحت مدیریت این وزارت خانه است . 

وی با اشاره به اینکه به پیگیری از وزرا کفایت نمی‌کنیم، عنوان کرد: سوال از وزیر کار را هم درباره نیروگاه تبریز مطرح خواهیم کرد زیرا دستگاه اصلی در این ماجرا وزارت خانه مذکور است.

فرهنگی با بیان اینکه ترک فعل کلی بوده است، یادآور شد: ترک فعل فقط برای نیروگاه مطرح نیست و دستگاه‌های دیگر هم ترک فعل کرده‌اند که در نامه به دادستان مشخص است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو و نفت در جایگاه‌هایی مانند نیروگاه و پتروشیمی‌ ادعا می‌کنند که مسئول نیستیم چون طبق قانون مالکیت ندارند و با توجه به اینکه می‌گویند مالک نیستند فقط می توانند کارهای مشاوره‌ای انجام دهند اما نمی‌توانند مساله را هم رها کنند زیرا تامین برق برعهده وزارت نیرو است.

نماینده تبریز در خصوص عدم مازوت سوزی در سایر نیروگاه‌ها گفت: هر نیروگاهی بحث جدایی دارد و در بعضی مازوت قابل استفاده نیست و در برخی گاز قابل استفاده نیست و به همین خاطر هیچکدام قابل تطبیق نیست که تصمیم یکسانی گرفته شود، البته نیروگاه تبریز ظرفیت استفاده از هر ۲ را دارد.

 

جرم انگاری توهین به اقوام و مذاهب ابلاغ شده است

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر در مجلس خاطرنشان کرد: جرم انگاری اهانت به اقوام را از دوره هفتم پیگیر هستم چون قبلا مجازاتی نداشت زیرا اعلام می شد در این ارتباط قانونی وجود ندارد اما در این دوره توهین به اقوام و مذاهب پیگیری و جرم انگاری آن ابلاغ شد.

فرهنگی ادامه داد: ابتدای این دوره از مجلس اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی را که معمولا کمیسیون مخالفت می‌کرد، پیگیری کردیم که خوشبختانه کلیات آن امضا شد که به طور قطع با اجرای آن انسجام ملی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص بیمه قالیبافان نیز گفت: بیمه قالیبافان در صحن مجلس رای آورده و بر این اساس به دولت ابلاغ شده است به این ترتیب بیمه قالیبافان بر اثر دیرکرد قطع نمی شود بلکه جریمه دریافت می شود و بیمه آنها ادامه می یابد.

ارسال نظر