اختصاصی چابک آنلاین؛

تعرفه بیمه نامه تراکتور تک سرنشین با خودروی سواری ۴ سرنشین برابر است!

تعرفه بیمه نامه تراکتور تک سرنشین با خودروی سواری 4 سرنشین برابر است!

مدیرعامل شرکت تولید ادوات دهقان ورز، با بیان اینکه کشاورزان، تراکتور یا کمباین خود را فقط همان سال اول بیمه بدنه یا شخص ثالث می‌کنند، افزود: برخی ازکشاورزان از بیمه کوتاه مدت استفاده می‌کنند و بعد دیگر بیمه نامه خود را تمدید نمی‌کنند که در این صورت درهنگام تعویض پلاک، باید جرائم چندین ساله بیمه را پرداخت کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "احمد زارعی" درگفت وگو باچابک‌آنلاین، گفت: در زمینه بیمه ماشین آلات کشاورزی مشکلات فراوانی برای کشاورزان وجود دارد به دلیل اینکه کشاورزان مجبور به پلاک گذاری ماشین آلات خود می شوند حتما باید از بیمه شخص ثالث اجباری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تولید ادوات دهقان ورز، افزود: یکی دیگر ازمشکلات کشاورزان در حوزه بیمه  این است که تراکتور با تعرفه خودروی سواری بیمه می‌شود و بیمه تراکتوری که تک سرنشین است با خودرویی که 4 سرنشین دارد تعرفه یکسانی دارند. 

زارعی، با بیان اینکه بیمه براساس احتمالات کارمی‌کند، ادامه داد: به جای اینکه  بیمه یک تراکتوربراساس خطر یا احتمال تصادف آن محاسبه شود یعنی یک پنجم یک خودرو احتمال خطر تصادف درنظرگرفته شود با تعرفه های خودروهای سواری برابر است.

مدیرعامل شرکت تولید ادوات دهقان ورز، اذعان داشت که عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای درهنگام پرداخت خسارت خوب است هرچند که  بیشترمشتریان ما سال اول که بیمه کرده‌اند و دیگر بیمه نامه ثالث خود را تمدید نکردند.

زارعی، افزود: یک مشکل کوچک در هنگام دریافت خسارت وجود دارد آن هم اینکه رانندگان تراکتور و کمباین باید گواهینامه ویژه داشته باشند که گرفتن آن کمی زمانبر است و حدود 6 ماه طول می‌کشد و شرط پرداخت خسارت بیمه به بیمه گذار در صورت رخ دادن حادثه داشتن گواهینامه ویژه تراکتوراست.

وی، خاطرنشان کرد که ماشین آلات کشاورزی به طورمعمول بیمه بدنه بانک کشاورزی هستند و بانک کشاورزی وقتی که این ماشین آلات را اقساطی می‌فروشد آنها را بیمه مهرگستر می‌کند و به صورت اقساطی از حساب آنها کسرمی شود ولی کشاورزان این بیمه نامه را تمدید نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت تولید ادوات دهقان ورز، گفت: بیمه نامه بدنه برای کمباین بسیار ضروری است زیرا هم در هنگام حمل و نقل خسارت زیادی می‌بیند وهم اینکه  دچار آتش سوزی می‌شود. 

زارعی، ارزش یک کمباین وارداتی را بین 3 تا 5 میلیارد تومان تخمین زد وگفت: قیمت تراکتور ایرانی هم از 300 تا 400 میلیون تومان شروع می‌شود و ارزش تراکتور وارداتی بالای 2 میلیاردتومان است.

  • حاجی رضاالفتیان

    باسلام چنانچه بیمه تراکتور اجباری هست باید برای تراکتور کارت سوخت صادر گردد مثل تمام وسایل نقلیه دیگر سهمیه یکسان داشته باشد نه سهمیه آن توسط کارشناس شرکت نفت بطور اختیاری کم یا زیاد شود

ارسال نظر