شناسه خبر : 18481

شرکت‌های بیمه اجازه ندارند آسانسورهای فاقد تأییدیه استاندارد را بیمه کنند

شرکت‌های بیمه  اجازه ندارند آسانسورهای فاقد تأییدیه استاندارد را بیمه کنند

مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: افزون بر ۹۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در این استان تاکنون گواهی تاییدیه ایمنی دریافت کردند و نظارت بر آنها با جدیت ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمود فرمانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استانداردسازی و ارتقای ایمنی جایگاه‌های سوخت سی ان جی (CNG) یکی از اولویت‌های اداره کل استاندارد استان اصفهان است و نظارت و بازرسی بر این واحدها از شهریور پارسال تشدید شد.

وی بابیان اینکه به دلیل نقص ایمنی در برخی جایگاه‌های سی ان جی و خطرناک بودن آن برای مردم، تعدادی از این جایگاه‌ها به‌منظور استانداردسازی در ۲ سال گذشته برای چند روز تعطیل شد، اظهار داشت: مردم باید بدانند که این اقدامات باهدف افزایش ایمنی و تأمین امنیت جانی آن‌ها انجام شد و لازم است در این زمینه همکاری داشته باشند.

فرمانی با اشاره به اینکه اصفهان در کشور دارای رتبه برتر درزمینهٔ استانداردسازی جایگاه‌های سوخت سی ان جی است، اضافه کرد: در زمان حاضر از ۱۵۴ جایگاه سوخت سی ان جی در استان ۹ جایگاه هنوز تأییدیه ایمنی ندارند و با پیگیری مقامات قضایی در حال برطرف کردن نواقص ایمنی خود هستند.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد و ایمن بودن آسانسورها، خاطرنشان کرد: آسانسورهای نصب‌شده در ساختمان‌هایی که بعد از سال ۸۲ پروانه ساخت گرفتند باید تأییدیه استاندارد داشته باشند و شرکت‌های بیمه نیز اجازه ندارند آسانسورهای فاقد تأییدیه استاندارد را بیمه کنند.

وی اضافه کرد: آسانسورهای مستقر در مجتمع‌های مسکونی، دولتی و عمومی در هرسال باید تأییدیه‌های استاندارد را دریافت و تمدید کنند.

فرمانی، نظارت بر عیارسنجی مصنوعات طلا و نقره را نیز یکی از وظایف اداره استاندارد برشمرد و گفت: سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی در کشور برای نظارت بر تولید مصنوعات طلا و نقره و عرضه آن در بازار است.

وی خاطرنشان کرد: مصنوعات طلای تولید داخل باید دارای کد ساخت باشند که شامل یک حرف انگلیسی و یک عدد است به‌عنوان‌مثال در کد ساخت مصنوعات طلای تولید اصفهان حرف انگلیسی  ای (E) آمده است.

فرمانی درباره نظارت بر شهرهای بازی‌ اظهار داشت: از ۵۷۱ تجهیز و دستگاه در شهرهای بازی‌ استان در سال گذشته ۴۷۷ تجهیز دارای گواهینامه معتبر و ۹۴ تجهیز فاقد تأییدیه استاندارد بودند که اجازه بهره‌برداری از آن‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تجهیزات شهرهای بازی مشمول استاندارد اجباری است، افزود: تله‌کابین پارک صفه و تله سیژ پارک ناژوان اصفهان امسال به دلیل نداشتن تأییدیه ایمنی مهروموم شدند و تا زمان دریافت مجوز استانداردسازی و ایمنی اجازه فعالیت ندارند.

فرمانی بابیان اینکه نظارت‌های لازم از سوی اداره کل استاندارد استان بر روی آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت و کنترل کیفی انجام می‌شود، افزود: به دنبال این نظارت‌ها، امسال یک شرکت بازرسی به مدت سه ماه و یک آزمایشگاه صنعت غذایی به مدت ۶ ماه و یک آزمایشگاه دیگر به مدت یک ماه به دلیل تخلف‌های انجام‌شده از کار معلق شدند.

وی ادامه داد: ۱۰ آزمایشگاه نیز در سطح اول نظارت، تذکر و اخطار کتبی دریافت کردند و حتی ممکن است آزمایشگاه یا شرکت بازرسی به دلیل تخلف انجام‌شده با تعطیلی کامل و ابطال مجوز مواجه شود.

مدیرکل استاندارد اصفهان با اشاره به اینکه کمیته حقوقی این اداره در ۶ ماه نخست امسال ۱۱۰ پرونده تخلف را موردبررسی قرارداد، خاطرنشان کرد: عمده آن‌ها مربوط به مصالح ساختمانی بود و درمجموع با مصوبات این کمیته، ۱۵ واحد تولیدی مهروموم و ۲۵ واحد به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانی بابیان اینکه در نیمه نخست امسال ۶۳ مورد شکایت مردمی در این اداره کل بررسی شد و ۱۵ مورد آن به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: در ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۵۴ آزمون باسکول‌های سنگین، سه هزار و ۹۷۰ آزمون ترازوهای سبک در واحدهای صنفی و بازرسی از یک هزار نازل سوخت مایع و سی ان جی در استان انجام و ۱۲۵ پروانه کاربرد استاندارد اجباری و ۲۲ پروانه استاندارد تشویقی برای محصولات صادر شد.

ارسال نظر