شناسه خبر : 18425

بازنشستگی زودتر از موعد با شرایط خاص

بازنشستگی زودتر از موعد با شرایط خاص

سرپرست تامین اجتماعی البرز گفت: برخی افراد با شرایط خاص می توانند با بیست سال سابقه بیمه بازنشسته شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تورج بیات، گفت: براساس بخشنامه آقایان ۶۰ ساله و بانوان ۵۵ ساله می‌توانند با بیست سال سابقه پرداخت حق بیمه برای ثبت درخواست بازنشستگی مراجعه کنند.

سرپرست تامین اجتماعی البرز افزود: مستمری بازنشستگی کسی که سی سال حق بیمه پرداخت کرده است براساس حقوق ۲ سال آخر آن بین حداقل و حداکثر واریز می‌شود.

بیات گفت: کسی که ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد در دوران بازنشستگی کمتر از حداقل حقوق یعنی کمتر از سه میلیون و هفتصد هزار تومان دریافت نخواهد کرد.

او افزود: وام‌های هفت میلیونی مربوط به کانون بازنشستگان است و باتوجه به تعداد بالای متقضیان براساس اولویت بندی پرداخت می‌شود بنابراین متقاضیان باید زمان قابل توجهی را برای دریافت وام منتظر بمانند، در این خصوص نیاز مراجعه به بانک نیست و بانک اقدامات خود را بعد از تحویل مدارک انجام می‌دهد.

سرپرست تامین اجتماعی البرز گفت: کسانی که می‌خواهند با سختی کار بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند، باید به سایت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه و درخواست خود را با اسناد مربوطه ثبت کنند.

بیات درواکنش به اظهار نظر برخی پرستاران کرجی مبنی بر خروج شغل آنان از دایره مشاغل سخت و زیان آور، گفت: این شغل همچنان سخت و زیان آور محسوب شود.

او افزود: سخت و زیان آور محسوب شدن مشاغل به جلسات کارشناسی کمیته‌های تخصصی اداره کار مربوط است.

ارسال نظر