مروری بر رتبه های «یک» کارنامه «مظلومی» در بیمه تعاون

مروری بر رتبه های «یک» کارنامه «مظلومی» در بیمه تعاون

بیش از ۱۶۰۰ روز از نشستن «یونس مظلومی» بر صندلی مدیرعاملی شرکت بیمه تعاون گذشته و اکنون می توان به خوبی کارنامه او را ارزیابی کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، شرکت بیمه تعاون دست کم طی یک سال گذشته، تحولات قابل توجهی را تجربه کرده است. این شرکت از دی ماه ۱۳۹۹ و پس از تأیید هیأت پذیرش، در بازار فرابورس حضور یافت و حالا می توان نتایج افزایش سرمایه ۲۳۳ درصدی و رسیدن به سرمایه ۵ هزار میلیارد ریالی اش را به خوبی مشاهده کرد.

ماندن در سطح توانگری «یک»

توانگری مالی یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی یک شرکت بیمه است. بررسی جدول توانگری مالی شرکت های بیمه نشان می دهد شرکت بیمه تعاون که در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در سطح «دو» توانگری باقی مانده بود، طی سالهای بعد توانسته است جایگاه خود را به سطح «یک» ارتقا داده و در همان مکان باقی بماند.

شرکت هایی که در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند، نسبت توانگری آنها برابر ١٠٠ درصد و بیشتر است. این شرکت ها از توانایی کافی جهت ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گزاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند.

بیمه مرکزی به عموم هموطنان و بیمه گزاران توصیه کرده است به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه به عنوان یکی از معیارهای انتخاب بیمه گر خود توجه کنند.

طراحی بیمه توقف کسب و کار برای «نخستین» بار

با شیوع بیماری کرونا و توقف بسیاری از کسب و کارها به دلیل اعمال قرنطینه و نیز محدودیت هایی ویژه این دوران، برخی صاحبان کسب و کار تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفتند. در چنین شرایطی، ‌جای خالی یک پشتوانه محکم احساس می شد، چرا که حمایت های دولتی تا حدی پاسخگوی نیازها بود و از سوی دیگر سازوکارهای پیچیده و بروکراسی های اداری، اجازه نمی داد که صاحبان کسب و کار به اندازه کافی از این خدمات بهره مند شود.

شرکت بیمه تعاون برای نخستین بار با طراحی بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی، به خوبی توانست این خلاء را در بازار بیمه ای کشور پر کرده و انبوهی از بیمه گزاران را به سوی خود جذب کند. این بیمه نامه در حال حاضر به صورت انحصاری توسط این شرکت ارائه می شود.

راه اندازی «نخستین» رویداد «اینشورتاک»

«اینشورتاک» نخستین رویدادی است که با هدف یادگیری، رقابت و ارتقای مهارت بیان و سخنرانی ویژه همه فعالان صنعت بیمه طراحی شده است. شرکت بیمه تعاون با طراحی و اجرای این رویداد، ‌تلاش کرده است ضمن صرفه جویی در هزینه های آموزشی فعالان بیمه با تجمیع مباحث آموزشی و اساتید متخصص، یک بانک اطلاعاتی از سخنرانی های کاربردی که ارزش انتشار و دیده شدن دارد را فراهم کند.

ارزیابی های نشان می دهد بخش قابل توجهی از شبکه فروش صنعت بیمه،‌ با ناکارآمدی لازم در عرضه محصولات مواجه اند، به گونه ای که ناتوانی در توضیح پیرامون محصولات، ناتوانی در ایجاد رضایت در مشتری و نیز ناتوانی اقناع بیمه گزار را می توان از آسیب های این وضعیت دانست.

کنترل استرس و رفع خجولی، نوشتن متن سخنرانی، ساختار سخنرانی تاثیرگذار، هوش کلامی و طنز در سخنرانی، داستان سرایی، نطق آسانسوری، ارائه استارتاپی زبان بدن و برندسازی شخصی از سرفصل های آموزشی قابل ارائه در این دوره است.

کشف بازار جدید

سالها بود که بیمه گران، بیمه درمان تکمیلی را فقط برای کارگاه های بالای ۵۰ نفر صادر می کردند،‌ اما اکنون برخی شرکت های بیمه با سنت شکنی، تلاش کرده اند خلاء موجود در این حوزه را پر کنند.

شرکت بیمه تعاون با طراحی بیمه درمان تکمیلی انفرادی، به وبی توانسته است نظر مشتریان بالقوه این بازار را جلب کند،‌ به طوری که گفته شده است همه بیمه گزاران این رشته در سال نخست، قرارداد خود را برای دوم نیز تمدید کرده اند.

اهمیت این خدمت برای بیمه تعاون تا اندازه ای است که مدیرعامل شرکت،‌ بیمه درمان انفرادی را محصول راهبردی بیمه تعاون دانسته است.

دریافت رتبه اعتباری داخلی برای «نخستین» بار در صنعت بیمه

شرکت بیمه تعاون موفق به اخذ رتبه -BBB از سوی موسسه اعتبار سنجی برهان شد. به گفته یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، این شرکت اولین رتبه اعتباری داخلی را در صنعت بیمه کشوراخذ کرد که در نوع خود حائز توجه است.

او این را هم گفته است که فرایند اعتبارسنجی یک حرکت داوطبانه است که از سوی هیچ نهادی الزامی برای انجام آن وجود ندارد، اما اینکه ما بیمه تعاون به دنبال آن رفته است، به دلیل آن است که شرکت در نظر دارد ضمن تعالی هرچه بیشتر سازمانی، در مسیر شفافیت عملکرد و تکریم هرچه بیشتر به مشتریان و ذی نفعان با ارائه خدمات مطلوب و ارزیابی شده گام بردارد.

تلاشی دیگر برای توسعه دانش بنیان

کمبود دانش در صنعت بیمه از مسائلی است که بسیار به آن پرداخته شده است، اما اکنون بیمه تعاون تلاش کرده است سهم خود را در افزایش سطح دانش بیمه گران افزایش دهد.

آن طور که این شرکت اعلام کرده است، قصد دارد با همکاری پژوهشکده بیمه و به منظور گسترش پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای و با هدف استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت تحقیقاتی دانشگاه‌ها از پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که موضوع آن‌ها در راستای فعالیت‌های پژوهشی شرکت بیمه تعاون باشد، حمایت ‌کند.

ارزیابی آگاهی از برند، استخراج الگوی ریاضی شناسایی تقلب در رشته بیمه‌های درمان و اتومبیل، شناسایی ریسک‌های فرایند‌های صدور بیمه نامه، الگو سازی شناسایی مشاغل کلیدی و کارکنان کلیدی، الگوسازی بهره‌وری شعب شرکت بیمه تعاون، شناسایی علل رویگردانی مشتریان در رشته های بیمه ای و الگو سازی تعیین حدود قابل قبول ریسک های بیمه ای در رشته آتش سوزی و مهندسی از محورهای مورد حمایت اسن شرکت است.

توسعه فروش الکترونیکی

فروش الکترونیکی بیمه نامه،‌ از مواردی است که همیه مورد تاکید مدیران ارشد نظام اقتصادی کشور قرار گرفته و به تازگی نیز وزیر اقتصاد دولت سیزدهم آن را یادآوری کرده است. این موضوع در بیمه تعاون به شدت مورد توجه بوده است، به طوری که به گفته مدیر امور نمایندگان و کارگزاران شرکت، اکنون بیش از ۵۰ درصد فروش بیمه درمان انفرادی و بیش از ۵۰ درصد فروش بیمه اتومبیل بیمه تعاون از روش های غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.

همچنین آن طور که اعلام شده است، استارت آپ ها همکاری گسترده ای با بیمه تعاون دارند، به طوری که نیمی از پرتفوی اتومبیل شرکت از طریق آنها به فروش می رسد.

رتبه «یک» پاسخگویی به مشتریان

گزارش بیمه مرکزی از شاخص «شکایات» در بیمه تعاون نشان می دهد که این شرکت در سال ۱۳۹۹ سریعترین زمان ممکن را برای رسیدگی به شکایات صرف کرده است. بیمه تعاون به طور متوسط ظرف «یک روز» به شکایات واصله رسیدگی و نتیجه آن را اعلام کرده است،‌ در حالی که این زمان در سال قبل آن ۹ روز بوده است. کاهش ۸ روزه زمان رسیدگی به شکایات و رساندن آن به کمترین میزان ممکن،‌ باعث شده است این شرکت در شاخص مذکور وضعیت «بسیار مطلوب» را شاهد باشد.

همچنین اطلاعات دریافتی از «شکایات علیه شرکت بیمه تعاون در سال ۱۳۹۹» نشان می دهد که در این سال تنها ۲۷ مورد شکایت از این شرکت در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده است. این عدد زمانی قابل توجه است که بدانیم تعداد شکایات ثبت شده علیه این شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۳۴ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر