شناسه خبر : 18083

شهرهای جنوب کشور در اولویت تعویض کولرهای گازی فرسوده قرار دارند

شهرهای جنوب کشور در اولویت تعویض کولرهای گازی فرسوده قرار دارند

مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر گفت: در طرح جایگزینی کولر‌های گازی، کولر‌های پنجره‌ای جایگزین کولر‌های دو شبکه‌ای می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خانی مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر با اشاره به طرح تأمین ۱۰۰ هزار کولر گازی راندمان بالا و تعویض آن با کولر‌های گازی فرسوده گفت: متقاضیان می‌توانند در مدت مقرر مدارک و مستندات را از طریق سامانه ستاد ایران بارگذاری کنند.

او ادامه داد: در طرح جایگزینی کولر‌های گازی، کولر‌های پنجره‌ای جایگزین کولر‌های دو شبکه‌ای می‌شوند که ۱/۳ هزینه این کولر‌ها از مشترکان دریافت می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین منابع مالی شرکت توانیر بیان کرد: در این طرح، مصرف کنندگان پرمصرف و مشترکان شهر‌های جنوبی کشور در اولویت نخست برای دریافت این کولر‌ها قرار دارند، طرح جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولر‌های گازی راندمان بالا براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور انجام می‌شود.

خانی تصریح کرد: ما امسال متاسفانه با رشد بی رویه برق مواجه بودیم که با اجرای طرح تعویض کولر‌های گازی فرسوده ۲ میلیارد متر مکعب صرفه جویی خواهد شد. این موضوع همچنین باعث کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات می شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: در واقع طرح جایگزینی کولر‌های فرسوده با همکاری وزارت نیرو و صمت اجرایی خواهد شد که از این طریق می‌توان با حمایت از تولیدات داخل و دریافت فقط ۱/۳ هزینه از مشترک، باقی مانده هزینه اجرای طرح را از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت کرد.

ارسال نظر